Internațional

Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al statului Monaco

Formula 1 ajunge la finalul acestei săptămâni pe Coasta de Azur, pe celebrul circuit de la Monte Carlo care găzduieşte una dintre cursele de referinţă ale sezonului competiţional.

Pe plan sportiv se anunţă însă una dintre primele curse în care noul regulament tehnic nu va avea un impact semnificativ asupra spectacolului, prin prisma configuraţiei inedite a circuitului care nu oferă practic nicio oportunitate de depăşire. În plus, sistemul DRS a fost interzis în tunel pe timpul antrenamentelor şi calificărilor, iar în timpul cursei va putea fi activat pe linia de start-sosire, care este una relativ scurtă şi nu va permite piloţilor să iniţieze atacuri decisive.

RED BULL RACING, FĂRĂ RIVAL LA MONTE CARLO?

În condiţiile în care şansele de depăşire la Monte Carlo sunt practic inexistente, rezultatele obţinute în calificări vor avea o importanţă majoră în rezultatele finale. Iar Red Bull Racing este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon, Mark Webber reuşind la Barcelona să intrerupă seria începută de coechipierul său Sebastian Vettel încă din startul sezonului.

De asemenea, diferenţa dintre Red Bull şi restul rivalilor în calificări a fost de regulă de peste o secundă, motiv pentru care austriecii sunt mari favoriţi la un nou pole position şi, implicit, la victorie.

Nu în ultimul rând, echipele au evitat să introducă update-uri semnificative pe monoposturi în acest weekend, atât din cauza timpului scurt de după Marele Premiu al Spaniei, cât şi pentru că circuitul de la Monte Carlo are o configuraţie aparte, care nu se regăseşte în alte etape. O excepţie de la regulă face Sauber, care va introduce o serie de îmbunătăţiri pentru monopost.
 
CIRCUITUL DE LA MONTE CARLO

Circuitul stradal de la Monte Carlo are un statut aparte în calendar şi o configuraţie care pedepseşte aspru chiar şi cea mai mică eroare, din cauza barierelor metalice de protecţie poziţionate la marginea pistei. Tocmai de aceea este însă în acelaşi timp şi un circuit care oferă satisfacţii pentru piloţii care concurează la limită şi stabilesc performante bune.

Cu numai o zi înaintea primelor sesiuni de antrenamente libere, o porţiune semnificativă a primului viraj a fost reasfaltată după ce un camion a luat foc în acea zonă. Întrucât asfaltul este foarte proaspăt, zona respectivă ar putea fi alunecoasă în prima parte a weekendului, motiv pentru care există pericolul unor accidente.

Până la ora redactării acestui preview, FIA nu a oferit detalii oficiale despre zona în care sistemul DRS va fi activat în timpul cursei, însă în mod cert tehnologia va putea fi utilizată pe linia de start-sosire.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL STATULUI MONACO

Sebastian Vettel a ajuns la 10 Mari Premii consecutive în care a plecat de pe prima linie a grilei de start. Recordul îi aparţine regretatului Ayrton Senna, care a plecat de 24 de ori consecutiv de pe una dintre primele două poziţii ale grilei de start;

Fernando Alonso (Ferrari), Nico Rosberg (Mercedes GP), Heikki Kobvalainen (Lotus) şi Vitantonio Liuzzi (Hispania) sunt singurii piloţi care şi-au surclasat coechipierii în toate cele cinci sesiuni de calificări din acest sezon;

5 dintre ultimele 6 curse desfăşurate la Monaco au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position. Totuşi, contrar aşteptărilor, doar 9 curse din ultimele 20 au fost adjudecate de pilotul care a obţinut pole position-ul;

Ayrton Senna deţine recordul pentru cele mai multe victorii în Principat. Brazilianul a triumfat aici de 6 ori, cinci dintre victorii fiind obţinute consecutiv intre 1989-1993.

Sursa: automarket.ro/

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *