Istorie

Noi dovezi ale împerecherii oamenilor moderni cu neanderthalieni arată că de la ultimii am moştenit rezistenţa la infecţiile virale

Un studiu demonstrează că de-a lungul timpului diferitele specii umane din Eurasia au avut hibrizi.

Evoluţia Homo Sapiens, specia noastră, este una complicată, dar, cu fiecare descoperire paleoantropologică şi cu fiecare studiu al genomului speciilor umane, reuşim să aflăm tot mai multe detalii despre trecutul speciei noastre de la apariţia şi migraţia din Africa şi răspândirea pe întreg globul.Oamenii de ştiinţă au reuşit să identifice de-a lungul timpului şi alte specii umane, dintre acestea cele mai cunoscute şi interesante sunt: Homo neanderthalensis şi Homo denisova. De-a lungul timpului, cercetătorii au încercat să descopere relaţiile pe care strămoşii noştri le-au avut cu celelalte grupuri umane; unele dintre teoriile care s-au bucurat de un sprijin extins au fost cele care spuneau că pur şi simplu i-am eliminat. Totuşi, în ultimii ani, dovezile par să indice că relaţiile dintre speciile umane au fost mult mai complexe, analizele genetice arătând că o parte din genomul acestora a supravieţuit prin noi, notează Science Alert.

Un studiu recent, efectuat de către oamenii de ştiinţă de la Universitatea Buffalo, arată că hibrizi între diferitele specii hominide au fost mult mai comuni decât se credea anterior. În fapt, ADN-ul pe care l-am moştenit de la neanderthalieni ne face mai rezistenţi în faţa infecţiilor virale.

„Nu vorbim de o singură introgresiune a materialului genetic de la neandertali […] Această reţea de păianjen a interacţiunilor s-a întâmplat de mai multe ori, diferite grupuri hominide antice interacţionează între ele, iar studiul noastră se aduce argumente pentru această concluzie”, explică Omer Gokcumen, biolog şi autor al studiului.

Analizele genetice efectuate asupra persoanelor cu descendenţă euroasiatică au dezvăluit o mai mare complexitate a interacţiunilor dintre speciile umane şi că diferitele linii de evoluţie ale speciilor umane tind să se întâlnească de-a lungul evoluţiei noastre.

Studiul a fost publicat în Genetics.