Astăzi 6 Decembrie 2020, Duminică - Ultima actualizare la 5 Decembrie 2020
babasının taş gibi bir kadını bulup evlenmeye karar vermesi porno ve onu bir de kendi yaşadıkları eve getirmesi sonucunda mobil porno hayalini kurduğu seksi kadının üvey annesi gibi sex hikayeleri olduğunu fark eden genç adam seks tecrübesinin ve üst sex izle seviye olduğu dışarıdan bakıldığında çok net şekilde porno seyret belli olan üvey annesini hayal edip 31 çekerek düşlerken porno izle odanın oradan geçen mature üvey oğlunu görür Odaya hd porno gelip sikini kimin için kaldırdığını soran üvey annesiyle porno farkında olmadan yakınlaşan genç adam boşalmak mobil porno izle için olgun bir kadının hayallerini kurduğunu söyleyince mature porno izle sikini eline alıp amına sokmadan çıplak şekilde üzerine çıktı
Abonamente

Politică 10 Octombrie 2017, ora 07:16

INTERVIUDumitru Diacov: „Poate, peste 100 de ani, Unirea va fi un proiect real”

Marime Font

Astăzi, Vladimir Plahotniuc nu este mai influent decât Vladimir Voronin în perioada sa de glorie. Așa consideră președintele de onoare al Partidului Democrat, Dumitru Diacov. Veteranul politicii moldovenești vorbește în perimieră despre gradul înalt de influență al liderului PDM asupra prim-ministrului și a spicherului Parlamentului. Totodată, el explică în ce mod formațiunea din care face parte a reușit să adune de la 19 la peste 40 de mandate în legislativ și să devină principalul partid de guvernare. 

- Partidul Democrat este formațiunea care, în prezent, guvernează R. Moldova şi are o majoritate impunătoare în Parlament. În ce măsură ați crezut că acest lucru este posibil, ținând cont de rezultatele alegerilor parlamentare din 2014, când partidul a obţinut mai puţin de 20 de mandate?

- Eu sunt unul dintre puținii dintre reprezentanți ai mediului politic, care acum 20 de ani am fost într-un partid și acum sunt în același partid. Atunci când PDM era slab, era foarte simpatic pentru toate partidele, fiindcă nu prezenta interes și nu era concurent pentru celelalte forțe politice. Dar acum lucrurile s-au schimbat. Există partide de extremă dreaptă sau stângă. Noi însă nu utilizăm limbajul ăsta antiromânesc, antirusesc sau foarte prorusesc, sau foarte proromânesc.

- Totuşi, dle Diacov, câți deputați aveaţi în 2014?

- Nouăsprezece …

Loading...


- Dar acum câți aveți?

- Peste 40.

- Adică, timp de trei ani, acești oameni și-au schimbat viziunile și au înțeles că valorile promovate de PDM îi reprezintă? Sau cum să înţelegem altfel acest turism politic?

- Când aveam 19 deputați, partidul era bun, dar dacă avem 40 și ceva, deja nu e bun… De ce nu apăreau întrebări când oamenii plecau de la Partidul Democrat la PCRM, mai întâi, și apoi la PLDM? Atunci toți se bucurau. La începutul anilor 2000, eu am fost la dl Voronin. El avea atunci majoritate constituțională și i-am propus să modificăm Constituția și să interzicem turismul parlamentar, fiindcă nu e o practică bună. Din motivul că atunci majoritatea migra spre PCRM, propunerea mea nu a fost acceptată. Voronin spunea că aceasta este o normă nedemocratică și argumentarea lui era: ce o să zică Europa? PDM a făcut mereu alianțe cu partidele de orientare democratică, însă caracteristica acestor formațiuni e rânza multă și fiecare cu buricul lui. Ar fi trebuit să mergem la alegeri anticipate, dar PDM a considerat că este capabil să guverneze și să-și asume soarta țării. Atunci deputați din diferite fracțiuni, care au fost de acord cu poziția noastră, s-au alăturat echipei, iar ceilalți au rămas în opoziție. Cum poți să-i judeci că n-au dorit alegeri anticipate? Constituția nu interzice turismul politic și avem experiența aceasta de mai mulți ani.

„A ţinut Ghimpu lumânarea cuiva?”

- Oricum, se vorbește că unii deputați, care s-au alăturat fracțiunii PDM, au fost supuși presiunilor sau chiar au fost cumpărați de către colegii dvs…

- Asta-i deja altceva. Opoziția mereu trebuie să fie de cealaltă parte a baricadei și să se manifeste. Ei au găsit de cuviință să arate cu degetul la chestiile astea.

- Păi, nu au motive s-o facă?

- Eu nu știu, n-am participat la astfel de acțiuni. Consider că deputații sunt oameni maturi și serioși. Ei au venit în partid, ca să asigure continuitatea mandatului și integrarea europeană. Dacă membrii unui partid pleacă, e problema conducerii formațiunii respective, care are un comportament necorespunzător.

- Liderul PL, Mihai Ghimpu, a declarat că PDM a exercitat presiune în raport cu deputații PL, care au plecat din fracțiune. E adevărat?

- În 2016, dl Ghimpu nu făcea asemenea declarații, dar acum o spune într-o anumită conjunctură politică, pentru a aduce avantaje Partidului Liberal. A ținut Ghimpu lumânarea cuiva, când cineva ar fi exercitat presiuni?! Eu nu știu, nu am fost acolo și nu vreau să supăr acești oameni. Mulți pleacă de la un partid la altul, ca să se realizeze.

„Facem doi pași înainte și trei înapoi”

- Integrarea europeană este unul dintre obiectivele prioritare pentru PDM. Cât de real vi se pare acest scop, în contextul în care UE se destramă și nu are tendințe de extindere spre Est?

- Eu nu știu de unde aveți date că UE se destramă. Da, ei se confruntă cu anumite probleme, dar nimeni nu ar zice că Brexit-ul Marii Britanii înseamnă destrămarea comunității. Anumite probleme au existat mereu, dar întotdeauna europenii au demonstrat că sunt o forță. Evident că este important ca UE să se consolideze, căci aceasta ar însemna pentru noi o lumină la capătul tunelului. Și noi spunem acest lucru din convingere. Statul ăsta nu mai poate fi hărțuit – facem doi pași înainte și trei înapoi. Când spunem că vrem integrarea europeană, dăm un semnal că, indiferent de animozitățile interne, spre asta tindem, iar PDM își asumă această răspundere.

- Bine dar deocamdată și-o asumă doar la nivel declarativ. Practic, nu prea vedem acțiuni concrete…

- Sigur că la nivel declarativ, căci în 2018 nu o să decidă Partidul Democrat, ci alegătorii. Noi doar venim cu oferta. De când am ajuns noi la guvernare, lucrurile în Guvern se mișcă bine.

- Nu știu cât de bine se mișcă, pentru că în această perioadă au fost reținuți doi miniștri.

- Păi, nu asta a vrut societatea și presa?

- Pe alocuri, nu trebuie să facem ceea ce vrea societatea sau presa, dar să vedem că persoanele care într-adevăr au încălcat legea sunt reţinute. Dacă astăzi cei doi miniștrii reținuți se află la libertate, rezultă că ei sunt nevinovaţi.

- Eu nu sunt procuror și nici judecătorul judecătorilor, dar sper că acești oameni au fost pedepsiți pentru faptele pe care chiar le-au săvârșit. Poate că mai sunt în funcții oficiali care ar trebui să răspundă, dar va veni și timpul lor. Noi trebuie să facem în așa fel, încât orice pedeapsă să fie inevitabilă.


„Cu dl Filat a fost o altă istorie”

- S-a creat totuși impresia că aceste rețineri au fost făcute de ochii europenilor, ca să demonstrați că luptați cu corupția. Sau greșesc?

- Toate lucrurile se văd în comparație. Noi am avut mulți ani când nici un procuror nu îndrăznea să rețină un ministru şi toți rămâneau în funcții. Acesta este un prim pas, o primă experiență, dacă doriți.

- Sunteţi sigur că ceilalți miniștri sunt curați? Pentru că au fost reținuți selectiv: un ministru liberal și un altul propus de transfugii de la PLDM – persoane pe care PDM putea să le sacrifice fără grijă.

- Eu nu pot să vorbesc public despre lucruri pe care nu le cunosc. Am suspiciunile mele, dar nu pot lansă învinuiri la adresa cuiva. Evident că nu este un lucru bun pentru orice guvernare, când cineva dintre miniștri este reținut. Şi dacă au fost eliberați din arest, asta nu înseamnă nimic... de fapt, eu aș face lucrul acesta mai des. N-aș ține arestați toți oamenii care nu prezintă pericol pentru societate.

- Nici pe Vlad Filat?

- Nu știu. Cu dl Filat a fost o altă istorie. Pentru mine este important procesul de reformare a justiției. Sistemul face pași timizi, dar îi face înainte. Dacă vom păstra ritmul acesta, vom fi puși în situația să ne mişcăm mai repede. Mai devreme sau mai târziu o să ajungem și noi în rând cu lumea.

„I-aș sfătui pe procurori să nu facă analiză politică”

- Apropo despre reformarea justiției. Toată ţara a văzut că CNA oferă imunitate deplină socialiștilor şi democraţilor, chiar dacă reprezentanţi acestor partide figurează în mai multe anchete jurnalistice. Nu vi se pare selectivă această reformă judiciară?

- Of... Eu nu sunt din domeniu. Dar nici voi, presa, nu aveți dreptate. De parcă aţi cere: arestați-ne și de acolo vreo zece persoane! Trebuie să fie reținuți cei care sunt vinovați, indiferent din ce partid fac parte. Eu i-aș sfătui pe judecători, procurori și pe cei care lucrează în structurile de forță să nu facă analiza politică a persoanelor care ajung în vizorul lor.

- Cât de multă liberate au CNA și Procuratura Anticorupție?

- Poate că ei ar fi vrut să fie mai liberi. Totuși, orice libertate presupune și responsabilitate. Din cauza excesului de libertate și democrație, am uitat că avem și anumite obligațiuni. Consider că, în acest domeniu, există o evoluție pozitivă în comparație cu anii precedenți. La subiectul ăsta discutam cu un prieten din Belarus. Îi spuneam la ultimele alegeri că iarăși n-am fost capabili să alegem o direcție de dezvoltare clară și că mergem spre anticipate. Şi el mi-a răspuns: „Dumitru, voi măcar aveți alegeri”. În această expresie este multă încărcătură, însă noi avem totuși democrație. La noi un partid se poate naşte în câteva zile, dacă face două concerte şi trei mitinguri. Numai în 2001 populația a votat masiv pentru un partid, pentru că acesta promitea Uniunea Rusia-Belarus, votcă ieftină, cârnaț ieftin și pensii mari.


„La noi în țară jurnaliștii sunt foarte leneși”

- Din ce surse media vă informați zilnic?

- Din toate. Eu am un neajuns. Aproape că nu privesc filme artistice sau show-uri. Mereu sunt ocupat cu emisiuni de analiză sau dezbateri politice. Mă strădui să știu ce vorbesc toți actorii politici, fiindcă altfel nu poți să te orientezi foarte bine.

- Dar când priviți Publika TV, CANAL 2, CANAL 3 sau Prime, posturi care aparțin oficial liderului PDM, când vedeţi aceleaşi feţe şi ascultaţi aceleaşi discuții unilaterale în favoarea guvernării, ce simţiţi?

- Când eram spicher al Parlamentului, era practic o singură televiziune - Moldova 1. Și, ca să nu apară situații în care vreun reporter să-mi adreseze doar întrebări comode, preferam să merg la dezbateri cu jurnaliști din diferite tabere. Asta-i ideea mea de jurnalism. Nu mă bucură aproape nicio televiziune din R. Moldova, căci fiecare este cu neajunsurile sale: ori sunt prea loiale, ori sunt prea de opoziție. Astfel se creează situația în care 90% din cetățenii care nu sunt membri ai nici unui partid nu au de unde să se informeze. Îmi pun întrebarea: cei care fac aceste televiziuni, la ce se gândesc?!

- De ce nu-l întrebați acest lucru pe colegul dumneavoastră, Plahotniuc, care finanțează un asemenea trust media?

- Și unii și alții cred că greșesc când gândesc că posturile TV sunt foarte eficiente, fiind unilaterale. Lumii îi place să vadă oameni care gândesc. Eu cred că această situație este temporară, pentru că o televiziune se face sub influența altor televiziuni. La noi în țară jurnaliștii, din păcate, sunt foarte leneși. Voi, cei de la TIMPUL, unde vă poziționați?

„Finanțarea unui partid este o mare durere de cap…”

- Undeva pe la mijloc suntem, dar nu despre noi e vorba astăzi. Care sunt sursele de finanțare ale Partidului Democrat?

- De când sunt președinte de onoare al Partidului Democrat, nu am nicio atribuție la acest capitol. Slavă Domnului, pentru că asta este o mare durere de cap pentru orice lider de partid. PDM se află la guvernare și este cea mai disciplinată formațiune – o spun fără nici un pic de exagerare. Respectiv, printre membrii sau simpatizanți partidului sunt foarte mulți oameni de afaceri sau cu diferite posibilități. Ei sunt cei care contribuie financiar. Important e, ca din punct de vedere juridic, să fie totul absolut corect. Noi avem și un mecanism de adunare a cotizațiilor, care sunt benevole.

- Care este, în acest sens, aportul financiar al lui Vlad Plahotniuc?

- Despre asta trebuie să vorbiți cu el, eu nu cunosc.

- El nu oferă interviuri de acest fel, ca să stea față în față cu jurnalistul.

- Având în vedere calitatea presei noastre, câteodată poate că e bine să nu apari prea des... (râde)

„Dacă alegerile ar avea loc acum, la putere ar veni stânga radicală”

- În 2018, cel mai probabil vom vota conform sistemului mixt, propus de socialiști, ca răspuns la propunerea PDM de a trece la sistemul de vot uninominal. Ce șanse în acest scrutin ar fi avut Partidul Democrat, dacă n-ar fi fost modificat sistemul electoral?

- Eu cred că avea șanse bune. Chiar sunt convins de acest lucru. Una e ceea ce arată sondajele și ceea ce se petrece acum în politică și e cu totul altceva, când peste un anumit lucrurile se stabilizează. Oricum, în ajun de alegeri, oamenii fac comparații între ceea ce a fost și ceea ce este. Totuşi, dacă alegerile ar avea loc acum, la putere ar veni stânga radicală. Oamenii votează în funcție de starea de spirit pe care o au la acel moment.

- Cine va avea de câștigat de pe urma sistemului mixt?

- PDM va avea șanse bune, pentru că este cel mai organizat partid. Ne căutăm de treabă și trebuie să convingem cetățenii că nu creăm conflicte interne. Partidul Democrat are mai multe posibilități să promoveze oameni de treabă pe circumscripțiile uninominale, la nivel local. Toți concurenții înțeleg că noi dispunem de potențial serios. Vom face sondaje, ca să aflăm cine sunt mai influenți în regiuni și se bucură de mai multă încredere, vom discuta şi cu oamenii respectivi. Presupun că așa vor face toate partidele. La rândul său, opoziția trebuie să demonstreze că este mai bună, dar nu pur și simplu să se viseze la guvernare. Știm că şi PLDM, și alte partide, au optat la un moment dat pentru sistemul mixt. Dar cred că liderii de la nivel local o să se orienteze către PDM, deoarece ei înțeleg că formațiunea noastră are mai multe perspective.


Miniștrii din actualul Guvern vin la ședințele PDM

- Când aţi schimbat sistemul de vot, PDM a fost pe aceeași lungime de undă cu PSRM. Cum explicați faptul că, pe subiecte de importanță națională, cele două formațiuni, aparent concurente, colaborează deschis?

- Este absolut clar că orice partid din Parlament se comportă în conformitate cu interesul propriu. Dacă partidul este în opoziție, el poate vota împreună cu guvernarea unele chestiuni, care-i convin. Atunci cei care sunt la conducere nimeresc în capcană, deşi în realitate votul a fost convenabil pentru ambele formațiuni. Dacă alegătorii nu sunt de acord cu acest lucru, în 2018 vor sancționa cele două partide. De aceea nu văd nicio problemă. În Moldova există stilul ăsta de a face politică, care e mai vesel decât alții.

- Maia Sandu a declarat că oficiali de la Bruxelles i-au spus că, întâlnindu-se cu Vlad Plahotniuc, Pavel Filip și Andrian Candu, au observat că ultimii doi au o importanță minoră în prezența primului. Așa stau lucrurile într-adevăr?

- Este o situație puțin neobișnuită, când o persoană care nu deține o funcție în stat are o greutate nu mai mică decât premierul și spicherul Parlamentului. Cinovnicilor europeni li se pare stranie chestia respectivă, pentru că ei sunt deprinși să discute cu oamenii care dețin funcții oficiale. Dar dl Plahotniuc este președintele PDM, este coordonatorul alianței și tot el i-a promovat pe Candu şi Filip în funcțiile respective. Deci, el are un cuvânt de spus.

- La ședințele Partidului Democrat vin și miniștrii?

- Da. Se discută multe lucruri. Se face o analiză a săptămânii anterioare și se vorbește despre agenda pentru perioada următoare. Un partid care se află la guvernare este obligat să facă anume aşa.

- Am auzit că fiecare ministru este plătit lunar de PDM cu 5000 de euro, suplimentar la salariu. Este adevărat?

- N-am idee. Nu știu nimic despre așa cea. Întrebați miniștrii, ei ar trebui să știe. (râde)

„Poate, peste 100 de ani, Unirea va fi un proiect real”

- Cu ce este mai reală integrarea europeană a RM, decât Unirea cu România?

- Aici voi veni cu părerea mea strict personală. Mă cunosc cu 90 la sută dintre politicienii din România. Am discutat practic cu toți oamenii importanți în diferiți ani, dar niciodată nici un demnitar român nu a vorbit cu mine despre Unire. Mai mult decât atât, unii dintre ei spuneau că au nevoie de o R. Moldova democrată, civilizată și prosperă. Cât ține de politicienii noștri care ies și ciripesc din când în când să ne unim cu România pentru a avea salarii și pensii bune, aceștia au grijă doar de procentele și mandatele de deputat. România astăzi nu este în stare să ducă această povară, dacă e să vorbim serios. Poate că peste 100 de ani se va asimila totul și va fi un proiect real.

- La începutul anilor 2000, Vladimir Voronin era cea mai influentă persoană în stat. În prezent, Vlad Plahotniuc este la fel de influent?

- Voronin era președintele republicii și avea majoritate constituțională în Parlament. Noi nu avem această majoritate și Plahotniuc nu are o funcție oficială în stat. Important este partidul, iar din punctul acesta de vedere PDM și liderul formațiunii au o anumită influență. Nu putem însă compara cu ceea ce a fost în perioada lui Voronin.

Un articol de: Dorin Galben Contactează autorul
 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 5 Decembrie 2020, ora: 09:28

Guvernul a aprobat organizarea Muzeului Ororilor Comunismului în România

Guvernul a aprobat organizarea Muzeului Ororilor Comunismului în România

 Guvernul a aprobat vineri hotararea privind organizarea şi funcţionarea Muzeului Ororilor Comunismului în România, înfiinţat prin Legea 157/2019. Instituţia va prezenta realităţile vieţii social-economice şi culturale din România în perioada 1945 -...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 4 Decembrie 2020, ora: 14:00

Deputatul Partidului Șor, transfugul Vitiuc a fost numit în funcția de vice-președinte al Parlamentului. Traseistul Sergiu Sîrbu va conduce comisia parlamentară securitate națională

Deputatul Partidului Șor, transfugul Vitiuc a fost numit în funcția de vice-președinte al Parlamentului. Traseistul Sergiu Sîrbu va conduce comisia parlamentară securitate națională

Fostul democrat, actualul deputat al Partidului Șor Vladimir Vitiuc ar urma să treacă în fotoliul de vicepreședinte al Parlamentului. Deocamdată, nu se știe pe cine va substitui. Anunțul a fost făcut de președintele fracțiunii Partidului Platforma DA, Alexandru Slusari, după...

( ) Citeşte tot articolul

Culinar.md 4 Decembrie 2020, ora: 09:02

Cea mai bună REȚETĂ de fasole prăjită de post

Cea mai bună REȚETĂ de fasole prăjită de post

Fasolea este recunoscută ca fiind un aliment important în vederea îmbunătățirii stării de sănătate. Are un gust bun, fie ca este proaspătă, uscată, congelată sau conservată.  Iată care sunt ingredientele de care ai nevoie şi cât de uşor se prepară fasolea...

( ) Citeşte tot articolul

Frumusețe 4 Decembrie 2020, ora: 09:01

Dietă cu sfeclă roşie. Slăbeşte 5 kilograme în 10 zile

Dietă cu sfeclă roşie. Slăbeşte 5 kilograme în 10 zile

Toată lumea ştie deja cât de benefică este sfeclă roşie pentru sănătatea întregului organism, iar dacă nu ai aflat deja, trebuie să o incluzi chiar de astăzi în alimentaţia ta. 

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Local 4 Decembrie 2020, ora: 08:53

Prognoza METEO 4 decembrie. Vreme posomorâtă în toată țara

Prognoza METEO 4 decembrie. Vreme posomorâtă în toată țara

Meteorologii anunță pentru astăzi temperaturi de +5..+8 grade Celsius în nordul țării, +6..+9 grade în centru, iar în sudul țării sunt așteptate maxime de până la +10 grade. Cerul va fi variabil, iar vântul va sufla slab din sud-est. Precipitații nu se...

( ) Citeşte tot articolul

Lumea 4 Decembrie 2020, ora: 08:52

FOTO - Patru persoane UCISE într-o explozie la o uzină din Anglia

FOTO - Patru persoane UCISE într-o explozie la o uzină din Anglia

 Patru persoane au fost ucise şi o alta rănită într-o explozie survenită joi la o uzină de tratare a apei de lângă Bristol, în Anglia, a relatat cotidianul Times preluat de Reuters.

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Local 4 Decembrie 2020, ora: 08:40

Două tinere ținute prizoniere de către mama lor timp de 30 de ani în Chișinău

Două tinere ținute prizoniere de către mama lor timp de 30 de ani în Chișinău

 Două surori gemene, cu dizabilităţi, ar fi ţinute captive într-un apartament din Capitală, timp de 30 de ani. În timp ce vecinii lansează supoziţii despre ceea ce se întâmplă de fapt în apartament, poliţia şi responsabili de la Direcţia Asistenţă...

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Local 4 Decembrie 2020, ora: 08:31

Un pușcăriaș și-a tăiat degetul și l-a trimis prin poștă la Parlamentul R.Moldova

Un pușcăriaș și-a tăiat degetul și l-a trimis prin poștă la Parlamentul R.Moldova

 Un deținut încărcerat în Penitenciarul Nr. 17 Rezina și tăiat un deget și l-a expediat printr-o scrisoare în adresa Parlamentului R.Moldova. Răvașul a fost deschis de către un șef din cadrul Serviciului Protecție și Pază de Stat care a și alertat poliția...

( ) Citeşte tot articolul

Horoscop 4 Decembrie 2020, ora: 08:14

Horoscop 4 DECEMBRIE 2020. Fecioarele au nevoie de o pauză

Horoscop 4 DECEMBRIE 2020. Fecioarele au nevoie de o pauză

Berbec Anumite activități pe care le întreprinzi vor necesita un efort mai mare pentru a fi finalizate. Cei dragi sunt alături de tine pentru a te ajuta să treci prin această această destul de dificilă.

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)