Astăzi 24 Ianuarie 2022, Luni - Ultima actualizare la ora 13:18
babasının taş gibi bir kadını bulup evlenmeye karar vermesi porno ve onu bir de kendi yaşadıkları eve getirmesi sonucunda mobil porno hayalini kurduğu seksi kadının üvey annesi gibi sex hikayeleri olduğunu fark eden genç adam seks tecrübesinin ve üst sex izle seviye olduğu dışarıdan bakıldığında çok net şekilde porno seyret belli olan üvey annesini hayal edip 31 çekerek düşlerken porno izle odanın oradan geçen mature üvey oğlunu görür Odaya hd porno gelip sikini kimin için kaldırdığını soran üvey annesiyle porno farkında olmadan yakınlaşan genç adam boşalmak mobil porno izle için olgun bir kadının hayallerini kurduğunu söyleyince mature porno izle sikini eline alıp amına sokmadan çıplak şekilde üzerine çıktı
Abonamente

Istorie 26 Martie 2017, ora 07:38

În culisele Istoriei: IREPETABILUL URECHE LA O SUTĂ DE ANI SAU AUTOPORTRETUL ARTISTULUI ÎN TINEREȚE

Marime Font

E o mare tragedie să te naști om mare într-o țară mică. Este de fapt o axiomă confirmată prin destinul celui mai mare artist dramatic de la noi Eugeniu Ureche, care fiind artistul total, adică artist de dramă, prim-solist de operă, pictor scenograf, regizor și fotograf, artist plastic, sculptor, giuvaergiu, unul dintre pilonii de boltă ai artei noastre, n-a mai ajuns să aibă o stradă în Chișinău care să-i poarte numele. Dar în esență activitatea lui Eugeniu Ureche a fost o demonstrație certă că în Basarabia de până la 1940 s-a făcut artă veritabilă. 

Nașterea lui rămâne a fi o istorie dramatică, de fapt ca și întreaga lui viață:

„Totul ce am făcut a fost pentru liniştea sufletului meu...”

Tata făcea în ’19 armata la Orşa, în Belarus, şi a adus-o pe mama la Hârtop, la bunici, să nască. Din câte ştiu, m-am născut la 7 martie la Hârtopul Mare, Criuleni. Dar bunicii n-au primit-o, şi el a dus-o la o soră de-a bunicii, unde m-a născut. Nu ştiu cum însă, când lipsea tata, s-a iscat o ceartă şi mama m-a luat şi a plecat la Orşa, unde am şi fost botezat. Apoi a început în ţară zaveră. Şi tata ne-a adus iarăşi la Hârtop. Iar prin 1918-1919, părinţii s-au îmbolnăvit de tifos şi s-au mutat la Chişinău. Aici tata a intrat în slujbă la biserica Sf. Gheorghe. El a fost un om foarte talentat. Poate mai talentat decât mine. Avea aptitudini la matematică, era şi cântăreţ, şi dirijor de cor. Părintele Berezovski l-a trimis la Conservator să facă teoria muzicii, clasa compoziţie şi armonie. Tata punea pe note orice. Toate liturghiile au trecut prin inima lui.
De mic copil am trăit în lumea oamenilor religioşi. Printre preoţi şi diaconi. Fiind protopsalt la catedrală, pe tata au vrut să-l facă protodiacon. Dar mama a spus categoric: „Nu!”. Şi aşa a rămas.”

Și tot acolo mărturisește cum teatrul s-a cuibărit în sufletul lui:


„...Deşi îmi plăcea teatrul şi frecventam spectacolele de la Naţional, niciodată nu m-am gândit că voi ajunge actor. Visam să fiu cântăreţ. La şcoala primară cântam în cor, recitam poezii. Cântam ca orice copil şi acasă. Exista pe atunci un cor de cazaci - „Jarov”, în America, şi cânta un cântec „Jilo dvenadţati razboinikov”. Aveam şi noi placa cu această baladă. Într-o zi cântam la bucătărie. Fereastra casei noastre dădea spre vecini. Şi iată văd ivindu-se în fereastră o figură cu păr cărunt şi încă vreo câteva feţe. Ascultau. „Haraşo, haraşo, zice cel cu cap alb, davai, davai!”. Era Gavriil Atanasiu, fost mare bariton de operă, care făcuse canto în Italia, la Cotoni. Luase şi o medalie de aur. Vă imaginaţi, însuşi Atanasiu! Era în primăvara lui 1934. Toată vara şi până în toamnă am făcut cu maestrul pregătirea pentru admitere la conservator. Şi am reuşit. Peste un an eram de acum în anul III, la canto şi chiar la profesorul Atanasiu. Pentru puţin timp, ce-i drept, pentru că nu mult după aceea s-a îmbolnăvit. Am fost preluat de cunoscutul pe atunci cântăreţ Aleksandr Antonovski de la Teatrul Mariinski din Sankt-Petersburg. Aşa am ajuns la conservator.

Oamenii aceia erau mecenaţi. Luau bani pentru lecţii numai de la cei avuţi. Dar când venea un tânăr de o condiţie materială ca mine îi acordau toată atenţia, şi nu-i luau niciun ban. Am fost scutit de plăţi şi la conservator, fiind elev al doamnei Dicescu. Acest lucru nu se poate uita.

În 1938 am terminat conservatorul la dramă. Dar lecţiile de canto le-am continuat până au venit ruşii. L-am terminat la compozitorul Gherşfeld. Aşa că în teatru am ajuns nu întâmplător. La conservator am avut o pregătire serioasă.”

Consemnare: Ion Ţâbuleac
(Providenţa artistului. Eugeniu Ureche: actor, regizor, artist liric şi plastic, Chişinău, 2006, ed. îngrijită de Ion-Gheorghe Șvitchi.)

Debutul lui a fost unul de bun augur.
„...Am început să joc prin 1935. Primul spectacol în care am jucat a fost Ursul lui Cehov cu Margareta Disconti. E vorba de fiica contelui Disconti, compozitor, profesor de canto la Conservator. Apoi au urmat Bastonul fermecat, Rămăşagul, Comoara, Prometeu. Iar pentru Aida am făcut decorul şi am jucat în rolul lui Ramfis. (Iar Claudia Babac în rolul principal. Ooo! Copii, acel Ramfis, Doamne, unde-s anii aceia!... Claudia Babac a jucat şi în Vântul Libertăţii. Ce soprano dramatic miraculos!...)
Am fost fericit cu adevărat când au apărut primele recenzii la spectacolul Ursul. L-am jucat pe Smirnov. L-a scris cântăreaţa Lidia Lipkovskaia. N-am mai făcut nici eu totul din aur şi argint, dar anume atunci mi s-au închinat primele ditirambe. Poate le meritam. Ce ani erau, Doamne, ce ani!...”

Un crochiu – Tamara Ciobanu, scris de Eugeniu Ureche demonstrează afecțiune pentru colegii de generație:

„Amintiri dintr-o tânără toamnă...

....au trecut 60 de ani de când am făcut cunoştinţă cu Tamara Ciobanu. Memoria mea se limpezeşte încetul cu încetul şi parcă văd aievea trecutul depărtat. Era tot luna noiembrie, numai că în 1934, la Conservatorul „Unirea” – la o lecţie de solfegiu a profesorului Gâdei, pe urmă la clasa de dicţie a doamnei Dicescu, directoarea Conservatorului „Unirea”, care o pregătea pentru a fi solistă de operă...
... Ca vocalist, i-am fost partener în opera Faust de Guno. Dumneaei o cânta pe Margareta, eu pe Mefisto. A fost cântat şi jucat actul trei şi scena din biserică. Când a fost montată pe scena Conservatorului Traviata, ea o cânta pe Anina, eu – pe doctor. Cu altă ocazie, doamna Dicescu o pregătea pentru rolul lui Madam Baterfly – Cio-Cio-san. A cântat marele duet din actul întâi cu L. Bocsan. Lua parte şi în spectacolele de dramă, în roluri secundare: Ursul de Cehov, Comoara de V. Eftimiu, Părăsita ş.a., unde îmi era parteneră.

Ne pregăteam să ştim a cânta în duete, terţele, sextele din diferite opere pentru perfecţionare (şi pentru bani, desigur). Am cântat câţiva ani în corul Catedralei sub conducerea preotului, compozitorului, pictorului, profesorului Mihail Berezovski. Cam acestea aş putea spune în câteva fraze despre începuturile noastre din acei ani îndepărtaţi ai tinereţii de demult.

(Providenţa artistului. Eugeniu Ureche: actor, regizor, artist liric şi plastic, Chişinău, 2006, ed. îngrijită de Ion-Gheorghe Șvitchi.)

Eugeniu Ureche nu doar picta, el ştia să vadă multe dincolo de om:

„Ochii pe care nu pot să-i uit...

În cele ce pot să povestesc, vreau să aduc un omagiu talentatului compozitor moldovean Eugeniu Coca, omului cu ochii cei mai calzi şi binevoitori pe care i-am cunoscut vreodată, mereu zâmbind şi radiind din adâncul sufletului său bun.

...Ne-am mai întâlnit cu E. Coca tot în această sală, la concertul de gală oferit de marele maestru al viorii G. Enescu. După aceasta ne-am revăzut de-acum pe scena Teatrului Moldovenesc, în toamna anului 1940. Eram actor al acestui teatru. Se monta piesa lui V. Macreev Vioara huţulului, în regia lui Radin. Muzica urma să fie scrisă de E. Coca. Am avut ocazia să asist la explicaţiile regizorului privind muzica şi locul ei în spectacol. Şi iarăşi, ochii maestrului, ochii inteligenţi, arzători, sfredelitori, care priveau şi înţelegeau totul de la prima explicaţie. Vroiam mult ca maestrul să scrie un cântec pentru rolul pe care îl interpretam, Martin Gomon, tăietor de lemne. Dar nu era locul şi cazul. După o scurtă deplasare prin văile Ceremuşului, Bucovina, s-a întors cu un bogat material folcloric, pe care l-a prelucrat, l-a trecut prin filiera sufletului său mare, compunând mai apoi o muzică ce ne-a impresionat adânc pe toţi. Mie mi s-a întipărit în memorie şi mi-a lăsat o urmă adâncă în suflet muzica pentru vioară solo din actul I, pe care o cânta bătrânul huţul orb. Era o melodie care plutea, zbura, tremura, plângea, striga, trezind sufletele huţulilor şi pe-ale noastre. Nu ştiu, dacă s-a păstrat această partiţie de vioară. Vreau să spun că reuşita, succesul spectacolului jucat s-a datorat în mare parte muzicii pe care o scrisese Eugeniu Coca.

O altă întâlnire cu maestrul am avut-o de acum după război, în toamna lui 1945, tot la Teatrul Moldovenesc. Se lucra la piesa lui I. Cutcoveţchi şi L. Corneanu În văile Moldovei, regizor V. Gherlac, coloana muzicală fiind semnată de E. Coca. Era un spectacol despre lupta eroică a poporului moldovenesc împotriva cotropitorilor fascişti. Muzica, pot spune, avea virtuţile unui spectacol de operă populară, cu cântece, duete chiar şi arii. La scrierea baladei copacului, pe care o interpretam în rolul lui moş Partene, am asistat personal. Veneam cu maestrul acasă la d-lui pe strada Viilor. Şedeam împreună seri de-a rândul, discutam de-ale vieţii până noaptea târziu. Eram fascinat, ca şi în tinereţe, de ochii care îţi vorbeau de atâtea lucruri...

(Providenţa artistului. Eugeniu Ureche: actor, regizor, artist liric şi plastic, Chişinău, 2006, ed. îngrijită de Ion-Gheorghe Șvitchi.)

La apusul vieţii, marele artist, conştient de realitatea în care se află teatrul, constata cu amărăciune:

„S-au pierdut iremediabil urmele marilor personalităţi”

„...Prin 1925 familia noastră s-a mutat cu traiul într-o casă de pe strada Mihai Viteazul, actualmente Mihai Eminescu, într-un imobil ce se afla vizavi de Teatrul Naţional. Pe când locuiam în această casă, mama lua actori în gazdă. La noi a stat Costache Antoniu, iar la vecini Theodoru, care l-a jucat pe bătrânul Karamazov, în fiecare zi pe la el venea Constantin Mitru, actorul Nicolae Soreanu, prieten cu Sadoveanu şi N. Dunăreanu. La noi în gazdă a stat şi Semo, care l-a jucat pe Smerdeakov în Fraţii Karamazov. El a stat la noi trei ani, venea în fiecare iarnă cu familia, avea o fetiţă pe nume Sorana. În ultimul timp fusese director la studiourile cinematografice de la Bucureşti. Dintre actriţe mi-o amintesc bine pe Tanţa Braun, pe doamna Kosmacevski, profesoara mea de la Conservator, ea era interpretă şi regizoare în acelaşi timp, a montat toate piesele acestea ruseşti, fiindcă ştia şi regie pe lângă toate... De la acest teatru, din păcate, chişinăuienii şi-au luat rămas bun.

De fapt, Chişinăul era un oraş teatral, tineretul, studenţimea şi elevii frecventau mereu teatrul, veneau mai ales la matinee, care duminica începeau la ora trei, iar când li se permitea, veneau şi la spectacolele de seară. Dar seara biletele erau scumpe. De prin ’25-’26 am început să frecventez şi premierele, căci actorii care stăteau la noi în gazdă mă luau şi pe mine la toate spectacolele. Nu m-am gândit niciodată că va fi cumva actor. Totul s-a petrecut absolut întâmplător şi pe alte căi.

– Se pare că după desfiinţarea Naţionalului se formase un gol în spaţiul teatral al Chişinăului. Au fost întreprinse ulterior anumite acţiuni pentru a compensa această „criză teatrală”?

... Cu această ocazie mi-am amintit de Aurel Ghiţescu şi de Ovid Brădescu. Soarta lui Ovid Brădescu a fost tragică – în momentul culminant din spectacolul Tatăl, atunci când familia îl bagă în cămaşa de forţă, declarându-l nebun, el trebuie să moară scenic. Într-un ziar am descoperit odată următorul anunţ: „Actorul iubit publicului chişinăuian, Ovid Brădescu, cunoscut mai ales prin rolul lui Protasov, a murit în momentul culminant din spectacolul Tatăl după piesa lui A. Strindberg. Când a trebuit să moară scenic, el a murit cu adevărat, aşa o stare sufletească a avut acest actor extraordinar...”...

...– Ne-aţi descris acum un palpitant anturaj cultural al Chişinăului antebelic, ale cărui tradiţii, din păcate, nu au fost perpetuate în arta Moldovei de după război. Să fi fost chiar cu neputinţă, în pofida „cortinei de fier”, să fie preluate şi dezvoltate cele mai bine experienţe ale artei scenice din Basarabia interbelică?

– Cei care au continuat să activeze în domeniul teatrului şi în perioada postbelică au fost foarte puţini. Ion Câmpeanu a murit de foame la Kokand, unde se evacuase teatrul în timpul războiului... Au mai rămas Cherbiz, Vacs, Borş, cvartetele muzicale. Tradiţia? Ea nu a reuşit să se constituie, să se înfiripeze, de fapt, fiindcă toate generaţiile care au absolvit Conservatorul s-au risipit, neajungând să se afirme în arta noastră – unii au pierit în timpul războiului, alţii au emigrat.

Ar fi trebuit, bineînţeles, să nu fie ignorate acumulările culturii basarabene... Dar totul a fost dat uitării, căci se susţinea că la noi, teatrul a început cu spectacolul Între furtuni cu V. Gherlac şi T. Gruzin. Tot ce ţi-am povestit acum a fost dat uitării în mod intenţionat, de parcă nici nu ar fi existat cultura acestor 22 de ani ai Basarabiei.

Consemnare: Nelly Harabara
(Providenţa artistului. Eugeniu Ureche: actor, regizor, artist liric şi plastic, Chişinău, 2006, ed. îngrijită de Ion-Gheorghe Șvitchi).
Acest autoportret nu-i decât o fațetă din marele ciclu pe care ni l-a lăsat moștenire irepetabilul Artist și Om, Eugeniu Ureche...

Un articol de: Iurie Colesnic
 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 13:18

VIDEO/ Ziua Unirii Principatelor Române, sărbătorită și la Chișinău: Flori și Hora Unirii la monumentul lui Alexandru Ioan Cuza din Chișinău

VIDEO/ Ziua Unirii Principatelor Române, sărbătorită și la Chișinău: Flori și Hora Unirii la monumentul lui Alexandru Ioan Cuza din Chișinău

Astăzi, 24 ianuarie,2022, Ambasadorul României în Republica Moldova, Daniel Ioniță a deps un buchet de flori la Monumentul domnitorului Alexandru Ioan Cuza din Chișinău, cu ocazia sărbătoririi Zilei Unirii Principatelor Române.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 13:02

Autoritățile din Orhei refuză să se supună deciziei CNESP. Președintele de raion nu vede nicio contradicție legală între hotărârea locală și cea națională

Autoritățile din Orhei refuză să se supună deciziei CNESP. Președintele de raion nu vede nicio contradicție legală între hotărârea locală și cea națională

Autoritățile raionului Orhei refuză să se supună deciziei Comisiei naționale extraordinare de sănătate publică (CNESP) și condamnă „presiunile din partea autorităților centrale”, după ce comisia locală de sănătate a decis să respecte restricțiile în legătură...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:57

ATENȚIE! Focar de gripă în raionul Telenești. ANSA: Păsările au fost nimicite

ATENȚIE! Focar de gripă în raionul Telenești. ANSA: Păsările au fost nimicite

Un focar de gripă aviară, subtipul H5N1, la păsări domestice a fost confirmat în satul Hirișeni, raionul Telenești, transmite MOLDPRES cu referire la Agenţia Naţională pentru Siguranţa Alimentelor (ANSA).

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:49

Tragedia șoferului de troleibuz decedat la volan, scoate la suprafață neregulile de la RTEC

Tragedia șoferului de troleibuz decedat la volan, scoate la suprafață neregulile de la RTEC

La data de 20 ianuarie 2022, un şofer de troleibuz din Chişinău a murit în timp ce conducea troleibuzul de pe ruta 30. Colegii acestuia susțin că de vină ar fi programul de muncă supra-încărcat la care sunt impuși să lucreze toți șoferii de troleibuze din capitală.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:40

DOC/ Și Nordul cere majorarea tarifului la curent cu 50%: Solicitarea a fost depusă la ANRE

DOC/ Și Nordul cere majorarea tarifului la curent cu 50%: Solicitarea a fost depusă la ANRE

Furnizarea Energiei Electrice Nord solicită majorarea tarifului la curent cu 50%. Calculele prețurilor reglementate au fost efectuate în vederea acoperirii costurilor și cheltuielilor reale, în conformitate cu Metodologia de calculare, aprobare și aplicare a prețurilor...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:25

Durata carantinei, redusă de la 14 zile la 10 zile: Noi reguli pentru pacienții bolnavi de COVID-19 și medici

Durata carantinei, redusă de la 14 zile la 10 zile: Noi reguli pentru pacienții bolnavi de COVID-19 și medici

Durata carantinei a fost redusă de la 14 zile la 10 zile pentru persoanele nevaccinate împotriva COVID-19, iar regimul de carantină poate fi întrerupt după a 5-a zi dacă persoana nu prezintă simptome și cu condiția că se va efectua un test PCR COVID-19 sau un test rapid...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:18

O nouă lovitură pentru șoferi! ANRE a anunțat noi scumpiri la carburanți

O nouă lovitură pentru șoferi! ANRE a anunțat noi scumpiri la carburanți

Prețurile istorice la benzină și motorină vor urca din nou în weekend. ANRE a anunțat prețul maxim de referință, cu 12 bani mai mult per litru atât pentru benzină, și 13 bani mai mult pentru motorină., potrivit sinteza.org.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:10

Semnal de alertă: Sunt riscuri de corupție în ocrotirea de stat a monumentelor

Semnal de alertă: Sunt riscuri de corupție în ocrotirea de stat a monumentelor

Mai multe riscuri de corupție ce țin de domeniul ocrotirii de stat a monumentelor au fost constatate într-un studiu elaborat de Direcția analitică a Centrului Național Anticorupție (CNA). În cadrul acestuia, experții anticorupție au analizat activitatea Consiliul Național al...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 12:04

Un nou pod va fi construit peste Prut: Când va fi gata şi cât va costa

Un nou pod va fi construit peste Prut: Când va fi gata şi cât va costa

Un nou pod va fi construit peste Prut, la Ungheni. Potrivit secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a fost agreat textul final al Acordului dintre Guvernul României şi cel al Republicii Moldova privind construcţia podului rutier de frontieră,...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 11:52

VIDEO/ Manifestații la Washington împotriva vaccinării obligatorii anti-COVID-19

VIDEO/ Manifestații la Washington împotriva vaccinării obligatorii anti-COVID-19

Câteva mii de americani au manifestat, duminică, la Washington, împotriva obligativităţii vaccinării anti-COVID-19 în numele libertăţilor, copiilor şi convingerilor religioase, transmite agerpres.ro.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 11:41

Ministrul Culturii, acuzat de conflicte de interese: I-ar fi acordat fratelui său o indemnizație de merit pe viață

Ministrul Culturii, acuzat de conflicte de interese: I-ar fi acordat fratelui său o indemnizație de merit pe viață

Cunoscutul regizor Valeriu Jereghi a lansat acuzații în adresa ministrului Culturii, Sergiu Prodan. Mai exact, ar fi vorba de admiterea unui conflict de interese, în contextul în care câteva zile în urmă fratele ministrului s-a învrednicit de indemnizația de...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 11:32

VIDEO/ Bani.md: Patimile Nataliei Gavrilița. Nu are încredere în Vadim Ceban, șeful de la Moldovagaz

VIDEO/ Bani.md: Patimile Nataliei Gavrilița. Nu are încredere în Vadim Ceban, șeful de la Moldovagaz

Conducătorul Moldovagaz poate fi pus doar cu acceptul Federației Ruse, a răspuns premierul Natalia Gavrilița la întrebarea jurnaliștilor de la „Ziarul de Gardă”, dacă acesta apără interesele Republicii Moldova și nu pe cele ale altui stat și ale opoziției.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 11:25

REVOLTĂTOR! Pentru 50 lei, și-a bătut mama. Un bărbat de 46 de ani a fost reținut

REVOLTĂTOR! Pentru 50 lei, și-a bătut mama. Un bărbat de 46 de ani a fost reținut

Un bărbat de 46 de ani a fost reținut după ce și-ar fi bătut și jefuit propria mamă de 78 de ani, transmite echipa.md.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 11:09

VIDEO/ Liderul AUR, George Simion, mânjit cu cerneală pe față: A fost atacat în timpul manifestațiilor de la Iași

VIDEO/ Liderul AUR, George Simion, mânjit cu cerneală pe față: A fost atacat în timpul manifestațiilor de la Iași

Astăzi, George Simion a fost atacat de manifestanții de la Iași. Liderul AUR a fost murdărit cu cerneală pe față. Bărbatul care l-a atacat pe Simion, a fost reținut de jandarmi.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 10:58

VIDEO/ Droguri în valoare de 135 000 lei, ridicate de polițiști. Bănuitul a fost arestat

VIDEO/ Droguri în valoare de 135 000 lei, ridicate de polițiști. Bănuitul a fost arestat

Polițiștii au intrat în posesia unei informații operative despre activitatea infracțională a unui tânăr, fiind dispuse mai multe măsuri speciale de investigare în stabilirea tuturor circumstanțelor și acumularea materialului probatoriu, potrivit sinteza.org.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 10:49

Săptămâna trecută, ARBI a sechestrat bunuri în valoare de peste 1 milion

Săptămâna trecută, ARBI a sechestrat bunuri în valoare de peste 1 milion

Agenţia pentru recuperarea bunurilor infracţionale (ARBI) a aplicat sechestru, săptămâna trecută, pe bunuri în valoare de peste 1 milion de lei în baza delegaţiilor procurorilor. Printre acestea se numără o încăpere locativă și numerar, transmite jurnal.md.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 24 Ianuarie 2022, ora: 10:41

VIDEO/ Taximetriștii protestează în fața Guvernului: Nu am votat pe cei din PAS ca să majoreze totul

VIDEO/ Taximetriștii protestează în fața Guvernului: Nu am votat pe cei din PAS ca să majoreze totul

Astăzi, 24 ianuarie, taximetriștii au ieșit la protest în fața clădirii Guvernului, după ce prețul la gazul metan a explodat iar suma pentru un litru depășește pragul psihologic de 17 lei. Șoferii se arată nemulțumiți de scumpiri și cer revenirea tarifului vechi sau cel...

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)