Actualitate

Companiile încep să resimtă impactul epidemiei provocate de noul coronavirus din China

 Electrolux a anunţat că epidemia poate avea un impact material, dacă furnizorii săi din China vor fi afectaţi în continuare, şi că pune în aplicare planuri de urgenţă

H&M a anunţat că închiderea a circa 45 de magazine în China i-a afectat vânzările în ianuarie. Compania a arătat că se aprovizionează mult din China, dar că flexibilitatea lanţului de aprovizionare a compensat până în prezent impactul.

Baidu a anunţat că amână anunţarea rezultatelor aferente trimestrului patru şi a recomandat angajaţilor să lucreze de acasă.

Hyundai Motor a anunţat că urma să oprească producţia unui SUV în Coreea de Sud, în acest weekend, pentru a face faţă perturbării aprovizionării provocate de epidemie.

Tata Motors, compania mamă a Jaguar şi Land Rover, anticipează că epidemia va avea un efect negativ asupra producţiei din China şi asupra profiturilor sale.

Japan Airlines a anunţat că un sfert dintre rezervările către China au fost anulate în ultimele 10 zile.

Levi Strauss a închis jumătate din magazinele sale din China şi a anunţat că va suporta un impact pe termen scurt.

LG Display nu a închis încă vreo fabrică din China, dar a avertizat că epidemia a sporit incertitudinile pentru furnizori.

McDonald’s, care a închis câteva sute dintre cele 3.300 de restaurante din China, anticipează că impactul total asupra profitului va fi ”destul de mic”, dacă virusul va fi ţinut sub control în China.

Remy Cointreau a avertizat că posibilul impact al epidemiei va fi semnificativ, din cauza expunerii mari la China.

Royal Caribbean Cruises, care a anulat trei excursii ale navelor sale de croazieră din China, a redus estimările de profit pentru 2020 cu circa 10 cenţi pe acţiune, afirmând că va suporta un impact de încă 10 cenţi pe acţiune dacă restricţiile de călătorie vor continua până la sfârşitul lunii februarie.

Sangyong Motor va opri activitatea fabricii sale in oraşul sud-coreean Pyeongtaek, în perioada 4-12 februarie, din acelaşi motiv.

Samsung Electronics a prelungit vacanţa la unele dintre fabricile sale, în conformitate cu recomandările guvernamentale, dar a refuzat să comenteze impactul.

Samsung SDI, producător de baterii afiliat la grupul Samsung, care are Volvo printre clienţii săi, anticipează că va exista un impact asupra rezultatelor financiare din trimestrul care se va încheia în martie.

SK Hynix, care deţine o fabrică de cipuri în oraşul Wuxi, din estul Chinei, a anunţat că epidemia nu i-a perturbat încă activitatea, dar că situaţia s-ar putea schimba dacă epidemia va continua.

Starbucks, care a închis peste jumătate din cele aproximativ 4.300 de magazine din China, a amânat o actualizare a estimărilor financiare pentru 2020, anticipând un impact material temporar.

Tesla a avertizat că o întârziere de o săptămână, o săptămână şi jumătate a livrărilor automobilelor Model 3 de la fabrica din Shanghai i-ar putea afecta uşor profitul în trimestrul care se va încheia în martie, după ce China a ordonat închiderea fabricii. Tesla evaluează şi dacă lanţul de aprovizionare pentru automobilele fabricate în California va fi afectat.

Închideri de magazine sau fabrici

Apple închide toate magazinele şi birourile corporative din China continentală până pe 9 februarie.

Google, parte a grupului Alphabet, închide temporar toate birourile din China, Hong Kong şi Taiwan.

Deere închide temporar unităţile din China, până va stabili momentul potrivit pentru redeschiderea lor.

Producătorii americani de măşti chirurgicale, între care 3M, Owens & Minor şi Alpha Pro Tech, măresc producţia datorită creşterii cererii în China şi la nivel mondial, ca reacţie la epidemie.

Toyota Motor a închis fabricile din China până pe 9 februarie.

Walt Disney a închis staţiunile şi parcurile tematice din Shanghai şi Hong Kong.

Fast Retailing a închis 100 de magazine Uniqlo în Hubei.

IKEA închis toate cele 30 de magazine deţinute în China.

Swatch a închis cinci magazine în Wuhan, Yum China a închis unele restaurante KFC şi Pizza Hut din oraş, Luckin Coffee şi-a închis cafenelele, iar AB Inbev a suspendat producţia de bere din China.

Imax a amânat lansările de filme în China.

Hoteluri, platforme de rezervări, agenţii

Hyatt extinde politica de anulări pentru călătorii chinezi şi hoteluri cu aprope trei săptămâni, până pe 29 februarie.

InterContinental Hotels şi Hyatt Hotels au anunţat că vor permite clienţilor să anuleze gratuit rezervările din China, pentru anumite date.

Ctrip, cea mai mare platformă de rezervări online din China, a anunţat că peste 300.000 de hoteluri de pe platforma sa au acceptat să ramburseze banii pe rezervări, în perioada 22 ianuarie-8 februarie.

Fliggy, site-ul de rezervări al Alibaba, oferă rambursări similare, ca şi mai mulţi touroperatori chinezi şi europeni.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *