Actualitate

Care este secretul compuşilor organici descoperiţi pe planeta pitică Ceres

Anul trecut, oamenii de ştiinţă din cadrul misiunii Dawn a NASA au dezvăluit prezenţa compuşilor carbonici în centura de asteroizi de pe Ceres.

Este vorba despre o descoperire importantă făcută de către NASA, dar nu suficientă pentru a anunţa prezenţa unei potenţiale vieţi extraterestre, notează express.co.uk.

Oamenii de ştiinţă de la Brown University au reanalizat datele NASA pentru a sugera că agenţia spaţială americană s-a înşelat, iar Ceres, bogată în apă îngheţată, conţine concentraţii mai mari de materie organică decât se presupunea.

Prezenţa materialelor organice nu este o dovadă concretă că pe Ceres ar exista sau ar fi existat forme de viaţă extraterestre, dar oamenii de ştiinţă sunt de acord că viaţa nu poate exista fără aceste materiale organice.

NASA a descoperit pentru prima dată prezenţa compuşilor de carbon pe Ceres prin scanarea planetei pitic cu un spectrometru Visibil şi Infraroşu (VIR).

Oamenii de ştiinţă speră ca următoarele două misiuni interplanetare, Hayabusa-2 şi OSIRIS-REx, ne vor ajuta să rezolvăm această enigmă analizând compoziţia chimică a meteoriţilor de pe Ceres de la o distanţă scurtă şi aducând pe Pământ fragmente de roci.

Ceres este o planetă pitică aflată în centura de asteroizi. Clasificarea lui Ceres a fost schimbată de mai multe ori.

După descoperirea sa, Ceres a fost considerat planetă, dar după aceea a fost reclasificat ca asteroid, rămânând aşa peste 150 de ani. Pe 24 august 2006, în urma unei rezoluţii a Uniunii Astronomice Internaţionale în care a fost schimbată definiţia termenului de planetă, Ceres a primit statutul de planetă pitică.

Ceres a fost primul obiect descoperit din centura de asteroizi, din această cauză primind prefixul 1. Este considerat ca fiind cel mai mare asteroid din sistemul solar. Prima sa observare a avut loc la 1 ianuarie 1801 în Palermo (Sicilia) şi îi aparţine lui Giuseppe Piazzi.

Sursa: Adevarul.ro