Internațional

Avancronică F1 Valencia – Schumacher sau Raikkonen? Calificările încep la 15:00

Sezonul 2012 al Formulei 1 va intra în cărţile de istorie ca unul dintre cele mai imprevizibile din cei peste 60 de ani ai competiţie, după ce şapte piloţi de la cinci echipe diferite au câştigat câte o cursă în primele şapte etape ale sezonului.

Cei care aşteaptă însă ca unul dintre cei şapte "magnifici" să repete performanţa şi în Marele Premiu al Europei ar putea avea parte de o surpriză: Michael Schumacher şi Kimi Raikkonen sunt doar doi dintre piloţii de top creditaţi cu şanse să obţină victoria la Valencia, în timp ce Sergio Perez ar putea produce o mare surpriză în acelaşi stil în care Pastor Maldonado a demonstrat la Barcelona că vremea şi specificaţiile circuitului pot influenţa decisiv rezultatele.

NOI UPDATE-URI TEHNICE

Mai multe echipe şi-au anunţat intenţia de a introduce câteva update-uri semnificative pentru Marele Premiu al Europei.

Deloc surprinzător după debutul modest de sezon, Ferrari îşi trage partea leului cu o nouă aripă faţă şi o nouă podea, pe lângă modificări la aripa spate şi sistemul de evacuare. Între timp, Mercedes a anunţat o modificare a designului sistemului DRS utilizat de Michael Schumacher după defecţiunea tehnică de la Montreal.

Nu în ultimul rând, Caterham îşi propune din nou să câştige primele sale puncte în Formula 1 prin intermediul unor update-uri planbificate atât pentru Valencia, cât şi pentru etapa următoare de la Silverstone.

CIRCUITUL DE LA VALENCIA

Circuitul de la Valencia este realizat pe străzile din portul cu acelaşi nume de la Marea Mediterană şi este caracterizat de numeroase viraje lente. Lăţimea îngustă a pistei de concurs joacă un rol semnificativ în reducerea dramatică a şanselor de depăşire, mai ales că nu există nici o linie dreaptă foarte lungă care să contribuie la acest aspect.

De altfel, tocmai din acest motiv, cursa de la Valencia este considerată cea mai puţin bogată în evenimente din calendarul competiţional, mai ales că nici măcar sistemul Drag Reduction System (DRS) nu aduce beneficii majore. Pentru ediţia din acest an, FIA a anunţat că sistemul DRS va putea fi activat în cursă doar pe scurta linie dreaptă de la ieşirea din virajul 11, după ce anul trecut tehnologia a fost disponibilă şi la ieşirea din virajul 16.

STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza pneuri medium şi soft pentru Marele Premiu al Europei, ca urmare a faptului că vremea se anunţă caniculară, iar circuitul beneficiază de cele mai multe viraje din calendarul competiţional (25).

Potrivit estimărilor realizate de unicul furnizor de pneuri din Formula 1, piloţii vor opta pentru strategii cu două sau trei opriri la boxe, acestea urmând să fie adaptate în timpul cursei în funcţie de comportamentul compoziţiilor. Totuşi, nu este exclus ca unii dintre piloţi să încerce o strategie cu o singură oprire la boxe.

INFORMAŢII METEO

Căldură şi nicio şansă de ploaie. Aşa sună pe scurt prognoza meteo pentru Marele Premiu al Europei. Datele funrnizate de meteorologi arată că cerul va fi senin în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei, iar temperaturile vor depăşi 30 de grade Celsius. Astfel, vineri se vor înregistra maxim 32 de grade, sâmbăta 30-31 grade, iar duminică 34 sau chiar 35 de grade Celsius.

Sursa: automarket.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *