Internațional

Liberation: Renault a utilizat sisteme de modificare a emisiilor poluante în timpul testelor. Renault neagă acuzaţiile

Renault a utilizat un "dispozitiv fraudulos care modifică în mod specific funcţionarea unui motor pentru a reduce emisiile de oxizi de azot (NOx) în condiţiile specifice testelor de omologare. Compania auto a utilizat o strategie cu obiectivul falsificării testelor antipoluare", arată documente ale Direcţiei Generale pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor din Franţa (DGCCRF) despre emisiile poluante ale anumitor tipuri de vehicule Renault. Este vorba de documente transmise Parchetului General din Franţa în decembrie 2016 şi dezvăluite pe 15 martie 2017 de cotidianul Libération. Informaţiile au fost preluate de principalele publicaţii din Franţa.

Investigaţia DGCCRF s-ar concentra, potrivit cotidianului Le Monde, pe patru modele Renault cu motoare diesel – Talisman, Kadjar, Captur şi Clio IV. Aceste modele au fost vizate de o investigaţie efectuată de o comisie independentă (aşa-numita Comisie Royal), creată în contextul scandalului emisiilor poluante în care este implicat Grupul auto german Volkswagen.

"Strategii de fraudare" au fost aplicate de peste 25 de ani în cadrul companiei Renault, în scopul falsificării testelor de omologare a anumitor motoare diesel şi benzină, arată copia unui raport al Direcţiei Generale pentru Concurenţă, Consum şi Combaterea Fraudelor (DGCCRF) obţinut de Agenţia France-Presse şi citat de cotidianul Le Figaro.

sursa: mediafax.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmărește TIMPUL pe Google News și Telegram!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *