Astăzi 11 August 2020, Marţi - Ultima actualizare la ora 15:47

Istorie 7 Iulie 2020, ora 18:50

Descoperire BOMBĂ:Cercetările ADN demonstrează CLAR că RUȘII nu sunt SLAVI dar au origini TĂTARE și finlandeze

Foto: glavpost.com.ua

Cercetătorii ruși au făcut o descoperire senzațională, care va schimba cu siguranță percepția lumii față de etnia și istoria Rusiei.

Potrivit lor, populația rusă nu ar avea nimic în comun cu slavii estici, ba din contra, aceștia ar fi fino-tătari. Mai mult ca atât, nici belarușii sau ucrainenii nu s-au dovedit a fi slavi, aceștia fiind mai apropiați de polonezi. Textul a fost publicat pe glavpost.com.ua.

Rezultatele ultimelor cercetări realizate de către oamenii de știință ruși despre genofondul națiunii ruse resping cu vehemență conceptul „slavilor estici”, inclusiv mitul că rușii și belarușii ar fi același popor. Din punct de vedere genetic, belarușii sunt foarte îndepărtați de ruși, fiind în schimb aproape identici cu polonezii și înrudiți cu cehii și slovacii. Pe de altă parte, rușii ar fi mult mai apropiați de finlandezi, de cât de belaruși.

Rezultatele vorbesc de la sine: sub aspect genetic, rușii nu sunt „slavi estici”, ci fini. Nici belarușii nu sunt „slavi estici”, ci occidentali. Drept urmare, belarușii practic nu se deosebesc de polonezi, de aceea, ei ar trebui considerați frați cu polonezii nu cu rușii. Mai mult decât atât, grupul „slavilor estici” ar fi fost o invenție de propagandă încă de pe timpurile Rusiei Țariste, pentru a justifica astfel înrobirea popoarelor vecine. Nici ucrainenii nu au nimic în comun cu „slavii estici” și nici cu slavii în general!
Despre acest studiu senzațional scrie Vadim Rostov, pe gumilev-center.ru

„Cercetătorii ruși se pregătesc să publice primul studiu major despre genofondul poporului rus. Rezultatele pot avea consecințe imprevizibile atât pentru Rusia, cât și pentru ordinea mondială” – anunță revista rusească „Vlasti”.

Rușii s-au dovedit a fi finlandezi

Antropologii au reușit să identifice imaginea tipică a omului rus. El are o înălțime și greutate medie, păr șaten și ochi suri sau albaștri. Concomitent, a fost realizat și portretul ucraineanului tipic. Astfel, un ucrainean se deosebește de un rus prin culoarea pieli, a părului și a ochilor – el este brunet cu piele măslinie și ochi căprui.

În prezent știința practică cele mai exacte metode a biologiei moleculare, care permit citirea tuturor genelor umane, iar cea mai avansată tehnică pentru analiza ADN-ului, este secvențierea (citirea codului genetic) al ADN-ului mitocondrial și ADN-ul cromozomului uman Y.
ADN-ul mitocondrial este transmis genetic pe linia feminină, din generație în generație încă de pe timpurile Evei. Cromozomul Y îl au doar bărbații și, de asemenea, este transmis din generație în generație fără schimbări, în timp ce restul cromozomilor moșteniți de urmași sunt amestecați ca și cărțile de joc.

Spre deosebire de dovezile indirecte (exteriorul, proporționalitatea corpului) secvențierea mitocondrială ADN-ului explică în mod clar gradul de rudenie dintre oameni, scrie revista „Vesti”.
Mai bine de 20 de ani, geneticii din occident folosesc cu succes această metodă. În Rusia, ea a fost aplicată doar o singură dată, pe la mijlocul anilor 90, pentru a identifica osemintele regale. Abia în anul 2000 a fost posibilă studierea națiunii titulare rusești. Rezultatele studiului vor fi publicate în curând la editura „Luci”. Revista „Vlasti”, aduce câteva detalii ale cercetării.

Distanța genetică dintre ruși și finlandezi, în funcție de cromozomul Y, nu depășește 30 de unități convenționale (rudenie apropiată), iar apropierea genetică dintre ruși și așa zisele popoare fino-ugrice (marijcami, vepsami, mordvini) care trăiesc pe teritoriul Federației Ruse este egală cu două unități. Cu alte cuvinte, genetic ele sunt identice.

Dacă cele mai apropiate grade de rudenie pentru ruși sunt estonii și ugro-finii, atunci glumele rușilor despre „estonienii lenți” sunt un pic stranii.
O altă problemă destul de gravă pentru Rusia este auto-identificarea lor ca „slavi”, deoarece, genetic, poporul rus nu are nici o atribuție la poporul slav. Geneticii spun cu tărie: „rușii nu au nimic de la slavi”. Chiar și în lexicul rus, circa 60-70 la sută din vocabular nu este slav. De
aceea, rușii nu sunt în stare să înțeleagă limbile slavilor.

Rezultatele studiului au arătat că în afară de finlandezi, rușii au un grad apropiat de rudenie și cu tătarii. Astfel, distanță genetică dintre ruși și tătari e aceeași, de 30 de unități convenționale.

Nu mai puțin senzaționale sunt rezultatele din Ucraina. S-a demonstrat genetic că populația din estul Ucrainei provine de la ugro-fini, ucrainenii estici practic nu se deosebesc de ruși și mordvini. În schimb, în cazul ucrainenilor din vestul țării rezultatele sunt și mai neașteptate. Aceștia nu sunt nici slavi, nici ruso-fini, ci cu totul altă etnie: între ucrainenii din Lvov și tătari, distanța genetică este doar de zece unități.

O rudenie atât de apropiată dintre ucrainenii din vest cu tătarii poate fi explicată, probabil, cu rădăcinile sarmatice a vechilor locuitori din Rusia Kieveană. Desigur, unele componente slave în sângele ucrainenilor totuși există (genetic ei sunt mai apropiați de slavi decât rușii), cu toate acestea, ei nu sunt slavi, ci mai degrabă sarmați. Trăsăturile lor se exprimă prin pomeții evidențiați, părul închis la culoare și ochii căprui.

Cum rămâne cu mitul potrivit căruia rușii sunt slavi?

Având în vedere aceste rezultate, strategii ruși primesc „o sabie cu două tăișuri”: în acest caz, ei trebuie să revizuiască toată autoidentificarea națională a poporului rus ca „ slav” și să renunțe la concepția de „rudenie” cu belarușii și toată naționalitățile slave, atât la nivel științific, cât și la nivel politic.

Sub aspect geografic, genele rușilor s-au păstrat pe un teritoriu care „coincide cu Rusia de pe timpurile lui Ioan Groznâi”.
Populația din Breansk, Kursk și Smolensk nu este rusă (adică finlandeză), ci belaruso-poloneză, pentru că are gene identice cu ale belarușilor și polonezilor. Este interesant și faptul că în evul mediu hotarul dintre Marele Ducat al Lituaniei și Moscovia – a fost anume granița etnică dintre slavi și finlandezi, (apropo, atunci, acolo trecea și hotarul Europei de Est). În continuare, Imperialismul Moscoviei- Rusiei își alătura teritoriile vecine, depășind limitele etnicilor moscoviți.

Ce este Rusia?

Aceste descoperiri ale cercetătorilor ruși oferă o nouă privire asupra politicii Moscoviei medievale. În concepția istoricilor ruși și a Bisericii Ortodoxe Ruse, așa-zisa „Rusie Sfântă” s-a format după impunerea Moscovei în interiorul Hoardei de Aur, și, după cum a scris Lev Gumilev în cartea „De la Rusia Kieveană până la Federația Rusă” , din același motiv ucrainenii și belorușii au încetat să se considere rusini și să facă parte din Rusia.

Este clar că pe atunci existau două „Rusii” diferite. Una, la vest care mai apoi s-a unit în Marele Ducat Lituanian și Rus. Și cealaltă „Rusie” – de est (mai exact Moscovia – deoarece pe atunci nu putea fi considerată nici Rusia) a făcut parte din Hoarda de Aur timp de 300 de ani. Cea de-a doua Rusie a fost denumită de către istoricii ruși și Biserica Ortodoxă Rusă „Rusia Sfântă”, privând astfel Rusia de Vest de tot ce este rusesc și obligând tot poporul Rusiei Kievene să se identifice nu ca rusini, ci ca ucraineni.

Lupta de secole dintre Marele Ducat Lituanian și Moscovia a fost o confruntare a țărilor cu diferite etnii. Marele Ducat Lituanian a adunat slavii, pe când Moscovia - finii. Drept urmare, secole de-a rândul, aceste două Rusii și-au opus rezistență.

Acest lucru poate fi explicat și prin faptul că Moscovia niciodată, cât a făcut parte din Hoarda de Aur, nu a vrut să se întoarcă la Rusia, să-și câștige libertatea față de tătari și să intre în componența Marelui Ducat Lituanian. De altfel și cucerirea Novgorodului a fost menită de a împiedica orașul de a adera la Marele Ducat Lituanian. Această ruso-fobie a Moscovei și „mazochismul” ei pot fi explicate de diferențele etnice cu originale Rusie și apropierea etnică cu poporul Hoardei de Aur.

Diferență genetică față de slavi explică de ce Moscovia respingea modul de viață european și apropierea de slavi și de ce avea o mare atracție pentru spațiul estic și tradițiile asiatice.

Despre belaruși

Un punct deosebit în această cercetare l-a ocupat identitatea genetică a belarușilor și polonezilor. Faptul identității apropiate dintre polonezi și belaruși nu este surprinzător. Pașaportul lor genetic este atât de apropiat de cel slav, încât este aproape imposibil să găsești deosebirea între genele slavilor, a prusilor și mazurilor. Acest fapt îi unește pe belaruși și polonezi, care sunt considerați urmașii balticilor vestici slavonizați.

Renumitul istoric belarus V. Lastovskii scrie în „Scurt istoric despre Belarus” (Vilnius 2010) că tentativele de înființare a uniunii statului belarușilor și polonezilor au fost întreprinse de cel puțin zece ori: în 1401, 1413, 1438, 1451, 1499, 1501, 1563, 1564, 1566, 1567 și abia încercarea din 1569 a avut succes.

Studiul cercetătorilor genetici ruși ne oferă posibilitatea să privim altfel istoria țării, întrucât multe evenimente politice ale popoarelor europene se explică tocmai prin genetica grupului lor etnic – un element care rămânea ascuns de istorici. Anume genetica și relația de rudenie dintre grupurile etnice erau puterile principale ale proceselor politice în Europa medievală.

Concluzii

Rezultatele studiului efectuat de oamenii de știință ruși despre genofondul poporului rus vor fi asimilate mult timp de către societate, întrucât aceștia resping în totalitate toate cunoștințele noastre de până acum, aducându-le la nivelul unor mituri neștiințifice. Aceste descoperiri nu necesită atât înțelegerea, cât obișnuința. Astfel, concepția „slavilor de est” este acum absolut neștiințifică.

În urma cercetărilor, poporul rus a fost numit fin, la fel ca ucrainenii din estul Ucrainei. În schimb, populația Ucrainei de vest provine de la sarmați. Adică nici poporul ucrainean nu s-a dovedit a fi de etnie slavă.

Descoperirea cercetătorilor nu este pur și simplu senzațională, ci o adevărată bombă, care poate submina toate cunoștințele existențe despre conceperea popoarelor de până acum.

Sursa: glavpost.com.ua

Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram

Actualitate 11 August 2020, ora: 15:47

Presa italiană: „Moldovenii pătrund şi traversează Spaţiul Schengen fără să stea în carantină şi merg la Roma, Milano, Padova, Treviso şi Belluno şi îi infectează pe italieni”

„România infectează Italia cu basarabeni”, acesta este mesajul mai multor ziare importante din Italia, care au publicat, la începutul lunii august curent, mai multe articole despre corupția de la frontiera moldo-română, unde cetățenii R. Moldova ar fi lăsați...

Actualitate 11 August 2020, ora: 14:48

SCANDALOS. Mesajul Svetlanei Tikhanovskaya pare a fi făcut SUB AMENINȚĂRI: „Nu vreau sânge și violență.” Foto: simbol

Lidera opoziției din Belarus, Svetlana Tikhanovskaya, a înregistrat un mesaj video în care a cerut susținătorilor să oprească protestele din mai multe orașe din țară.

Politică 11 August 2020, ora: 14:05

Putin anunță că una dintre fiicele sale s-a VACCINAT / Declarații - Rusia a dezvoltat „primul” vaccin contra coronavirusului.

Rusia a dezvoltat "primul" vaccin contra coronavirusului, a afirmat, marţi, preşedintele rus Vladimir Putin, într-o videoconferinţă cu membrii Guvernului, retransmisă la televiziune, notează AFP.

Politică 11 August 2020, ora: 13:33

PROTEST în fața Ambasadei Republicii Belarus la Chișinău

Mai mulți tineri din Platforma DA și din Partidul Acțiune și Solidaritate au pichetat, ieri, Ambasada Republicii Belarus de la Chișinău, manifestând împotriva reprimării protestelor cu mii de oameni, în mare majoritate tineri, arestați la Minsk, Brest, Gomel și Grodno...

Actualitate 11 August 2020, ora: 13:31

Haos în Chișinău după ce Primaria a blocat o stradă fără a oferi alternative șoferilor. Botanica şi Centru sunt paralizate

Mai mulți șoferi s-au plîns pe o rețea desocializare că nu pot ajunge la muncă din cauza traficului îngreunat.

Actualitate 11 August 2020, ora: 11:18

FOTO.VIDEO /// Proteste nocturne în Belarus - Sângerosul dictator Lukașenko a trimis mascații să tragă în protestatari (+18)

Confruntarea dintre populația nemulțumită de rezultatul alegerilor și miliția lui Lukașenko a continuat și în noapte de 10 august.

Auto 11 August 2020, ora: 10:28

Hyundai vrea sa devină cel mai mare producător de mașini electrice din lume

Grupul Hyundai-KIA a anuntat ca marca Hyundai sa devina una preponderent electrica.

Politică 11 August 2020, ora: 09:27

Chicu și Dodon vor ca Republica Moldova să împrumute bani de la Banca Mondială

Deputaţii PDM şi PSRM s-au întrunit, ieri-seara, la şedinţa coaliţiei de guvernare, cu participarea Premierului şi Preşedintelui ţării,.

Actualitate 11 August 2020, ora: 09:04

Belarus: nimic nu va mai fi la fel în această țară (Le Monde)

Ultimul dictator din Europa și-a anunțat victoria la alegerile prezidențiale de duminică, 9 august. Deoarece mii de manifestanți din Belarus contestă rezultatul electoral, UE trebuie să facă totul pentru a ajuta societatea civilă să își decidă destinul .

Chișinău 11 August 2020, ora: 08:32

OASIS APARTMENTS - FINALIZAREA FAȚADEI PE ULTIMA SUTĂ DE METRI

Dezvoltatorul Complexului Oasis Apartments anunță finalizarea fațadei! Anunțul a fost făcut într-un filmuleț pe facebook. Din imagini puteți observa finisajele exclusiviste, dar și terasele din sticlă. Lucrările executate impecabil sunt un nou motiv de mândrie pentru...

Externe 11 August 2020, ora: 08:04

VIDEO: Incident armat lângă Casa Albă: Donald Trump a părăsit brusc conferinţa de presă

Un incident armat lângă Casa Albă l-a făcut pe preşedintele Statelor Unite Donald Trump să părăsească brusc conferinţa de presă la doar trei minute după ce o începuse luni, relatează marţi dpa, citată de Agerpres.

Economie 11 August 2020, ora: 07:34

Belarus, o ţară săracă şi mică condusă de un dictator la care UE nu poate rămâne indiferentă: ce se întâmplă acolo are impact asupra geopoliticii locale, puterii din Rusia şi importurilor de petrol şi gaze naturale Foto: simbol

Pandemia şi alegerile prezidenţiale din Bielorusia au reamintit europenilor că această ţară există. Dincolo de amu­za­mentul provocat de remarcile preşedin­telui reales Aleksandr Lukaşenko, ultimul dictator al Europei, despre coronavirus, cum că acesta poate fi ţinut la...

Actualitate 11 August 2020, ora: 07:32

Statele Unite sunt profund îngrijorate de modul în care s-au desfăşurat alegerile din Belarus, ”care nu au fost libere şi corecte”, a declarat secretarul de Stat american Mike Pompeo, în timp ce ciocnirile dintre poliţie şi protestatari au continuat luni, transmite Reuters.

Timpul Local 11 August 2020, ora: 04:42

Iohannis a promulgat legea! Se schimbă buletinele de identitate. Ce se întâmplă dacă refuzi

Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea privind evidența persoanelor și actele de identitate ale cetățenilor români. Această lege introduce de asemenea și posibilitatea eliberării unei cărți de identitate simplă sau cărți electronice de identitate pentru copiii sub 14 ani...

Sănătate 11 August 2020, ora: 02:48

De ce ar trebui să bei apă cu lămâie. 11 beneficii de care nu știai

Ați auzit, desigur, de minunile pe care le face in corpul tau “banala” apa cu lamaie. Dincolo de faptul ca te hidratezi, adaugand totodata savoare paharului cu apa, apa cu lamaie are multiple beneficii asupra organismului vostru.

Istorie 11 August 2020, ora: 01:39

De ce a renunțat Rusia la Crimeea acum 60 de ani?

Peninsula Crimeea a făcut parte din Rusia începând cu anul 1783, când imperiul țarist o anexează în urma înfrângerii forțelor otomane, până în 1954, când guvernul sovietic decide transferarea Crimeii de sub autoritatea Republicii...