Astăzi 29 Mai 2020, Vineri - Ultima actualizare la 28 Mai 2020
Abonamente

Media 21 Septembrie 2017, ora 09:15

ANALIZĂ / De ce KGB și nu BBC. Cazul televiziunii rusești care încearcă să intre în România

Marime Font

„Știrile vor fi filmate în România, editate și fac referință la subiectele din România. Vom pune accentul pe autoritățile din România”. Sau: „Intenționăm să fim un post apolitic. Punem accent pe divertisment. Vom prezenta subiecte românești, despre diaspora moldovenească din România. Televiziunea va fi adresată publicului din România, cu emisiuni variate, rusești și românești”. Staţi uşor, nu e vorba nici despre CNN, Fox sau ABC, nici despre TF1, France 24 ori TV5 Monde şi nici despre ARD, ZDF sau DW, care s-ar pregăti să-şi deschidă redacţii la noi. Ba, dacă vreţi, din contră.

Citatele de mai sus aparţin trimişilor RTR la CNA, un post TV din Rusia care încearcă să intre pe piaţa din România via Chişinău.

La sfârşitul acestei veri, Forbes România prezenta detalii interesante din şedinţa Consiliului Naţional al Audiovizualului în care s-a dezbătut acordarea unei licenţe de emisie pentru acest proiect. Proiect care, după cum arătau şi trimişii săi, va „prezenta subiecte româneşti”, „despre diaspora moldovenească din România”, va „pune accentul pe autorităţile din România”, totul într-un cadru perfect sănătos, căci va fi „un post apolitic”, cu „accent pe divertisment”.

Loading...


Conform Asociaţiei Presei Independente de la Chişinău, RTR este „retransmis în Republica Moldova de RTR Moldova (titularul licenței de emisie: TVComunicații Grup S.R.L.; administrator: Evghenii Sergheev). Sergheev este, potrivit sursei citate mai sus, reprezentantul postului Rossia 1 de peste Prut. Iar Rossia 1 este nimic altceva decât unul din „braţele armate” ale caracatiţei media care serveşte Kremlinul.

Pe lângă diseminarea mesajelor-cheie ale reprezentanţilor nomenclaturii de la Moscova, în frunte cu Patriarhul, postul excelează şi la capitolul făcături.

De pildă, una din ele a fost disecată de BBC cu toată atenţia la detalii şi expusă în toată splendoarea sa, alta datează din perioada protestelor de la Bucureşti, pe care ordinul fusese că musai trebuie distorsionate. Alt caz-şcoală de dezinformare cumplită, marca Kremlin TV, AICI.

Iată, deci, o primă proximitate, RTR-Rossia 1, ilustrată inclusiv prin punctul de intersecţie Evghenii Sergheev.

Proximitate care, din punct de vedere al onestităţii cu care e prezentat proiectul de televiziune rusă la Iaşi şi a perspectivelor editoriale pe care le proiectează, ar trebui să ridice primele sprâncene. Deopotrivă la nivelul opiniei publice din România şi a instituţiei de resort, numită CNA.

„Au fost constatate mai multe procedee de manipulare și propagandă”. „Emisiunile de sinteză au scos în evidență opiniile pro-Kremlin”
Suspiciunile însă nu se opresc aici.

Un raport de monitorizare al Asociaţiei Presei Independente (API) din Republica Moldova, citat şi de Laboratorul pentru Analiza Războiului Informaţional şi Comunicare Strategică de la Bucureşti, pe scurt LARICS, ilustrează „valoarea adăugată” pe care RTR a adus-o peisajului mass-media de peste Prut.

Monitorizarea a fost realizată în perioada 27 martie-10 aprilie 2017, aşadar cu nici cinci luni înaintea şedinţei CNA în care a fost dezbătută oportunitatea intrării acestui post pe piaţa din România, prin acordarea licenţei.

După cum veţi vedea mai jos, concluziile formulate de experţii API nu lasă loc de echivoc:

„În știrile și emisiunile postului RTR, retransmise de RTR Moldova, au fost constatate mai multe procedee de manipulare și propagandă, între care filtrarea subiectelor, exacerbarea faptelor, informarea tendențioasă asupra motivelor și modului în care s-au derulat evenimentele, pseudodiversitatea de opinii manifestată prin selectarea surselor și opiniilor care exprimă același gând și transmit același mesaj, manipularea textului şi a imaginilor, inclusiv prin repetarea constantă a unor termeni și imagini pentru a acționa la nivelul subconștientului publicului-țintă. De cele mai dese ori, RTR a recurs la exacerbarea faptelor în știri, fie prin acordarea unei prea mari atenții detaliilor, fie prin exagerarea faptelor; nu a asigurat pluralismul de opinie, sursele de informație fiind dependente unele de altele, cu viziuni pro Rusia, anti-Ucraina, anti-SUA și anti-NATO”.

Ce reprezintă suma procedeelor detaliate mai sus? „Emisiunile de sinteză au scos în evidență opiniile pro-Kremlin, modalitatea de selecție a subiectelor și forma de prezentare indicând asupra subiectivității și tendențiozității autorilor. În cadrul talk show-urilor dezbaterile au fost mimate, în platou fiind invitate persoane care au exprimat același punct de vedere, care coincide cu cel al moderatorului”, se mai arată, aşadar, în raportul citat.

Nicio surpriză, deci, că: „Prin știrile și emisiunile difuzate de RTR Moldova a fost acreditată ideea agresiunii SUA împotriva Siriei, a vinovăției Coaliției internaționale antiteroriste în frunte cu SUA pentru moartea unui număr mare de civili în operațiunile de eliberare a orașului Mosul, Iraq, pe de o parte, și a rolului Federației Ruse de garant al păcii în Siria și alte regiuni unde au loc conflicte militare, pe de altă parte. În același timp, majoritatea materialelor ce au vizat relațiile interne din Ucraina au prezentat Kievul ca pe un agresor care atacă Donbasul”.

Şi nicio surpriză că: „Subiectele privind situația din peninsula Crimeea au fost - 35 - prezentate în majoritatea cazurilor din perspectivă revigorării economiei din regiune, iar cele despre NATO - din perspectivă amenințării pe care o reprezintă pentru multe state, inclusiv pentru Rusia”.

Iar exemplele pot continua, fapt pentru care vă invit să lecturaţi personal raportul de monitorizare redactat de API, chiar AICI.

Constituţia şi criteriile CNA
Într-o analiză din aprilie anul trecut, observam următoarele: „Sume generoase de bani, o ţesătură uriaşă de reţele de influenţă difuze, canale media şi sociale pentru transmiterea şi amplificarea mesajelor în toate aceste ţări, Kremlinul le-a pus din timp la bătaie. La acest capitol, Putin procedează în zilele noastre la fel cum a proceda Lenin în zilele lui – internaţionalizează mişcări cu fundamente oarecum clandestine (finanţându-le, consiliindu-le, promovându-le prin minciună brută şi tactici de dezinformare). Tumultul bolşevic al mişcărilor de acest gen din anii '20, '30 spre '40 cunoaşte o renaștere culturală și o revenire temeinică în forţă”.

Scriam respectivele rânduri pornind de la o lucrare de anvergură, "Putin's propaganda machine", a profesorului Marcel Van Herpen, pe care v-o şi recomand.

De ce am pomenit cele două texte?

Dintr-un motiv simplu, pe care presa internaţională, analiştii nestipendiaţi discret sau la vedere de imperiul financiar al lui Putin, dar şi jucători statali ori instituţionali relevanţi, precum Germania şi SUA, respectiv UE şi NATO (iar exemplele pot continua) l-au evidenţiat de atâtea ori în ultimii ani: marile canalele media din Rusia nu sunt decât o mască post-modernă pentru o propagandă ce are la bază vechi principii leninisto-staliniste de spălare pe creier şi inducere în eroare a populaţiei.

Presa independentă sau cel puţin rebelă în raport cu linia trasată de regimul Putin e strivită de autorităţile de la Moscova cu zelul şi instrumentele cu care erau reduşi la tăcere dizidenţii din URSS: editorii sunt aduşi la faliment, jurnaliştii împuşcaţi, schilodiţi sau ameninţaţi până la intrarea groazei în oase, iar publicaţiile închise ori forţate să vieţuiască ilegal în vreun colţişor de online, la rându-i un spaţiu capturat de statul rus de azi.

De altfel, online-ul a devenit cumva noul Arhipelag Gulag, în care puterea politică îi expediază pe toţi cei care nu pot fi împuşcaţi sau cu care consideră că nu merită să-şi bată foarte tare capul.

Oceanul de dovezi e la un click distanţă de fiecare dintre noi.

Or, avându-şi originile într-un asemenea peisaj, în ce măsură are nevoie România de intrarea pe piaţa sa media şi în spaţiul opiniei sale publice de o televiziune rusă care-şi trădează înregimentarea fie şi prin următorul element de suprafaţă: faptul de a nu fi deranjată de regim, ci încurajată chiar să se extindă? Element de suprafaţă care, având în vedere contextul de acolo, spune totul despre ceea ce poate fi găsit în profunzime.

Apoi, în ce măsură un asemenea gest de deschidere ar corespunde acelor principii la care autorităţile de la Bucureşti par totuşi că ţin cu dinţii, dat fiind faptul că au fost introduse în legislaţia care reglementează regimul licenţelor audiovizuale?

Astfel, din septembrie 2015, este în vigoare Decizia Nr. 277 din 6 iunie 2013, pe care o puteţi consulta şi pe site-ul CNA , act normativ care la Art. 8 conţine mai multe prevederi.

Dintre ele, cel puţin patru atrag în mod special atenţia:

„După audierea solicitanţilor, CNA va decide asupra acordării sau prelungirii licenţei audiovizuale, ţinând cont şi de următoarele criterii generale:

a) respectarea interesului public;

...

g) respectarea drepturilor fundamentale ale omului şi protecţia minorilor;
h) respectarea pluralismului politic şi social, diversitatea culturală, lingvistică şi religioasă, informarea, educarea şi divertismentul publicului;
i) promovarea culturii şi protejarea limbii române, a culturii şi a limbilor minorităţilor naţionale;

...”
Acuma, fiecare dintre noi poate măsura cam în ce proporţii faptele de arme ale unei televiziuni precum RTR - fie că sunt ele comise în Republica Moldova sau în Rusia - ca şi faptele de arme ale celorlalte canale mass-media ruseşti sprijinite de Kremlin, corespund criteriilor de mai sus, luate în parte, dar şi împreună.

Lucru valabil şi pentru acei membri din CNA care decid, prin vot, acordarea sau nu a unei licenţe audiovizuale, mai ales că actualul cadru legal specific, dar şi cel complementar le oferă o marjă destul de largă pentru contextualizare şi atenţie la circumstanţele agravante.

E important de răspuns la întrebările formulate mai sus, căci ele se nasc dintr-un spectru normativ care relevă un lucru limpede: din moment ce criteriile respective au fost introduse în legislaţie, înseamnă că au fost considerate de autorităţile de la Bucureşti drept fundamentale pentru bunul mers al mediului audiovizual şi în favoarea, nu în detrimentul opiniei publice.

Nu în ultimul rând, pentru că şi Constituţia României se apleacă acestui subiect, la Art. 31 privind Dreptul la informaţie.

Îl redau, integral, mai jos:

(1) Dreptul persoanei de a avea acces la orice informaţie de interes public nu poate fi îngrădit.
(2) Autorităţile publice, potrivit competenţelor ce le revin, sunt obligate să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal.
(3) Dreptul la informaţie nu trebuie să prejudicieze măsurile de protecţie a tinerilor sau securitatea naţională.
(4) Mijloacele de informare în masă, publice şi private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.
(5) Serviciile publice de radio şi de televiziune sunt autonome. Ele trebuie să garanteze grupurilor sociale şi politice importante exercitarea dreptului la antenă. Organizarea acestor servicii şi controlul parlamentar asupra activităţii lor se reglementează prin lege organică.

Ciocnirea frontală
Or, revenind acum strict la partea verificabilă a activităţii RTR, respectiv cea din Republica Moldova, vom găsi în raportul API alte paragrafe care, din perspectiva legislaţiei româneşti, semnalează un conflict evident între prestaţia postului şi prevederile Deciziei CNA, ori punctele de la art. 31 din Constituţie.

Iată-le, în cele ce urmează:

„Una din tehnicile de manipulare la care s-a recurs frecvent în știri a fost exacerbarea faptelor, fie prin acordarea unei prea mari atenții detaliilor, fie prin exagerarea faptelor. De cele mai multe ori, nu a fost asigurat pluralismul de opinie, fiind citate surse care au transmis aceleași mesaje, perpetuând percepția pozitivă sau negativă despre anumiți actori. În marea majoritate a cazurilor, sursele de informație au fost dependente unele de altele şi au reprezentat preponderent oficiali, experți, cetățeni cu viziuni pro Rusia, anti-SUA și anti-NATO. Acuzațiile nu au fost echilibrate cu replici ale celor acuzați, iar reporterii de multe ori au fost tendențioși nu doar prin prezentarea selectivă a informației și surselor, ci și prin includerea opiniilor proprii în materiale. Deseori, știrile au fost însoțite de imagini video ce prezentau ruine, clădiri distruse, case în flăcări”.

Sau:

„Emisiunile au fost produse cu abateri de la rigorile profesionale, fiind înregistrate mai multe tehnice de influențare a opiniei publice. Astfel, emisiunea ВЕСТИ Недели din 9 aprilie (22.00) prezintă în detaliu poziția Rusiei față de atacul bazei aeriene din Siria, acțiunile SUA fiind calificate drept agresiune și încălcare a normelor de drept internaționale, pe motiv că în Siria nu ar exista arme chimice. În subiectul intitulat „America a atacat Siria” (Америка напала на Сирию), de exemplu, este citat președintele SUA care confirmă că a ordonat acest atac, fără a include detalii despre motivele invocate. Mai mult, reporterul, de la fața locului apare pe rol de expert militar afirmând că la baza aeriană bombardată nu erau nici un fel de arme chimice”.

Sau:

„Un alt material tendențios și unilateral este cel privind protestele anticorupție din 26 martie 2017 în mai multe orașe din Federația Rusă”.

Sau:

„În concluzie, filtrarea subiectelor, informarea neobiectivă asupra motivelor și modului în care s-au derulat evenimentele, pseudo diversitatea de opinii manifestată prin selectarea surselor și opiniilor care exprimă același gând și transmit același mesaj și neincluderea surselor de alternativă, manipularea textului şi a imaginilor, inclusiv prin repetarea constantă a unor termeni pentru a acționa la nivelul subconștientului publicului-țintă, toate acestea au fost în măsură să distorsioneze mesajele, să dezinformeze şi să manipuleze opinia publică cu referire la subiectele analizate”.

După acest tur de orizont, puneţi relatările şi concluziile de mai sus (toate verificabile, întrucât autorii raportului indică numele emisiunilor, data la care au fost difuzate şi oferă totodată transcrieri în limba rusă) în oglindă cu criteriile de acordare a unei licenţe TV de către CNA, dar şi cu cadrul constituţional autohton.

Graţie prestaţiei RTR, se bat cap în cap şi nu cred că e dificil de priceput ce prevestesc în scenariul în care piaţa media din România se va trezi cu un asemenea cal troian, situaţie posibilă numai în caz că prevederile legale şi bunul simţ ar fi puse între paranteze de instituţia chemată să garanteze respectarea lor.

Contextul geopolitic de azi e tulburător, mai ales pentru o ţară de frontieră geografică şi strategică aşa cum e România anului 2017.

Însă şi mai tulburător ar fi să ignori date, analize, semnale şi instumente legale aflate la îndemână şi să iei decizii în răspărul lor.

Iar apoi, odată răul făcut şi încet-încet conştientizat, să ajungi în situaţia tragică de a te întreba, parafrazând un titlu din New York Times: „Is It More BBC or K.G.B.?” 

 Urmărește știrile Timpul.md pe Telegram
loading...
blog comments powered by Disqus

Din aceeaşi secţiune

Cele mai noi ştiri de azi

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 19:50

Moartea băiețelului din Hâncești - o consecință a „restricțiilor” fără logică adoptate de regimul Dodon&Chicu

Moartea băiețelului din Hâncești - o consecință a „restricțiilor” fără logică adoptate de regimul Dodon&Chicu

Pe 15 mai 2020, Comisia Națională Extraordinară de Sănătate Publică a decis ca toate grădinițile din țară să rămână închise până pe 30 iunie.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 19:49

Igor Șarov: „Suntem categoric împotriva comasărilor automate ale universităților”

Igor Șarov: „Suntem categoric împotriva comasărilor automate ale universităților”

Institutul de Relații Internaționale și Universitatea „Dimitrie Cantemir”, fosta Universitate a Academiei de Științe, urmează a fi absorbite de Universitatea de Stat din Moldova.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 19:40

Important: Mai sunt doar 3 zile până la scumpirea prețurilor la OASIS

Important: Mai sunt doar 3 zile până la scumpirea prețurilor la OASIS

OASIS Apartments anunță că au mai rămas doar 7 zile până la scumpirea prețurilor la metru pătrat la toate apartamentele din complexul rezidențial.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 18:12

VIDEO // Președintele Tanzaniei: Testul coronavirus la capră și fruct a ieșit pozitiv

VIDEO // Președintele Tanzaniei: Testul coronavirus la capră și fruct a ieșit pozitiv

 Președintele Tanzaniei, John Magufuli, povestește că a trimis la un laborator de testare pentru covid, fără ca laboratorul să știe, probe luate de la capră, oaie, iepure, ulei de motor, fructe (etichetîndu-le ca și cînd ar proveni de la oameni). Laboratorul a dat...

( ) Citeşte tot articolul

Ultima oră 28 Mai 2020, ora: 16:57

Încă 6 decese provocate de coronavirus în Moldova. Bilanțul cazurilor a ajuns la 282

Încă 6 decese provocate de coronavirus în Moldova. Bilanțul cazurilor a ajuns la 282

Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale informează despre înregistrarea a șase decese noi provocate de COVID-19. Este vorba despre trei femei și trei bărbați.

( ) Citeşte tot articolul

Timpul Local 28 Mai 2020, ora: 16:41

NECROLOG - Ana Rusu

NECROLOG - Ana Rusu

Comunitatea academică a Universității de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” exprimă sincere condoleanțe și profundă compasiune familiei îndurerate, colegilor și prietenilor, în legătură cu trecerea în eternitate a regretatei Ana Rusu,...

( ) Citeşte tot articolul

Externe 28 Mai 2020, ora: 16:13

Ungaria redeschide piscinele, cinematografele şi teatrele în aer liber, cu măsuri stricte de distanţare socială

Ungaria redeschide piscinele, cinematografele şi teatrele în aer liber, cu măsuri stricte de distanţare socială

 Guvernul ungar a anunţat joi că va redeschide cinematografele şi teatrele în aer liber, precum şi piscinele şi stadioanele de fotbal, dar cu măsuri stricte împotriva contagierii cu COVID-19, relatează EFE.

( ) Citeşte tot articolul

CSI / Rusia 28 Mai 2020, ora: 16:04

FOTO / Imagini în premieră cu prizonieri români dintr-un lagăr NKVD din Kazahstan, postate de Ziua Eroilor de ambasadorul României la Moscova

FOTO / Imagini în premieră cu prizonieri români dintr-un lagăr NKVD din Kazahstan, postate de Ziua Eroilor de ambasadorul României la Moscova

Cu ocazia Zilei Eroilor, ambasadorul României la Moscova, Vasile Soare, a publicat o serie de fotografii vechi cu lagărul SPASSK 99 din Kazahstan, prin care au trecut și prizonieri români în anii 1940-1950.

( ) Citeşte tot articolul

Culinar.md 28 Mai 2020, ora: 15:45

Tocana pentru mahmureală printre cele mai vechi rețete din lume

Tocana pentru mahmureală printre cele mai vechi rețete din lume

Vechii egipteni foloseau ceapa, usturoiul, ienupărul și chimenul în urmă cu 4.000- 5.000 de ani,. Pentru ei utilizarea acestora avea scop terapeutic sau pentru înfrumusețare. Tocana pentru mahmureală este un preparat printre cele mai vechi rețete din lume. Este de...

( ) Citeşte tot articolul

Sănătate 28 Mai 2020, ora: 15:41

Acest peşte îţi distruge sănătatea. Şi tu îl consumi, fără să ştii la ce pericol te expui

Acest peşte îţi distruge sănătatea. Şi tu îl consumi, fără să ştii la ce pericol te expui

Este unul dintre cei mai toxici peşti, dar, cu toate acestea, şi tu l-ai consumat cel puţin o dată! Deşi se găteşte extrem de uşor, îţi distruge sănătatea şi medicii recomandă evitarea consumului.

( ) Citeşte tot articolul

Lumea 28 Mai 2020, ora: 15:31

Tot ce trebuie să știi despre 5G și cum a devenit principala sursă pentru conspirații în pandemie

Tot ce trebuie să știi despre 5G și cum a devenit principala sursă pentru conspirații în pandemie

Unii așteaptă 5G ca să se dea pe net la cea mai mare viteză. Alții, mai puțini, îl așteaptă ca să dea foc antenelor. În februarie, înainte de prima confirmare a unui om infectat cu SARS-CoV-2, am zis că infodemia e cel puțin la fel de gravă ca boala COVID-19. Trei...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 15:27

infografic În timp ce Elon Musk trimite oameni în cosmos. În Republica Moldova condusă de Dodon peste 80% din localități NU AU CANALIZARE

În timp ce Elon Musk trimite oameni în cosmos. În Republica Moldova condusă de Dodon peste 80% din localități NU AU CANALIZARE

În timp ce Elon Musk trimite oameni în cosmos, politicienii din R. Moldova nu pot asigură toate gospodăriile cu acces la canalizare „normală”.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 13:48

După declanșarea pandemiei agenții economici au început să utilizeze instrumentele electronice oferite de Guvern

După declanșarea pandemiei agenții economici au început să utilizeze instrumentele electronice oferite de Guvern

După declanșarea pandemiei multe procese s-au transferat online. Restricțiile de circulație și de activitate au impulsionat agenții economici să folosească online unele instrumente pe care le oferă Guvernul, a declarat Sergiu Railean, ministrul Economiei și Infrastructurii,...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 13:34

CAZ TERIBIL / Băiețelul de 6 ani, din Hâncești, a fost găsit MORT. Cadavrul copilului a fost găsit în WC-ul din curtea casei

CAZ TERIBIL / Băiețelul de 6 ani, din Hâncești, a fost găsit MORT. Cadavrul copilului a fost găsit în WC-ul din curtea casei

Băiețelul de 6 ani, care a dispărut de acasă pe data de 26 mai, a fost găsit mort. Informația a fost confirmată de primarul localității, Alexandru Botnari.

( ) Citeşte tot articolul

Politică 28 Mai 2020, ora: 13:03

De asta se tem socialiștii? PAS, Platforma DA și PDM sunt gata să voteze ÎMPREUNĂ / Despre ce este vorba

De asta se tem socialiștii? PAS, Platforma DA și PDM sunt gata să voteze ÎMPREUNĂ / Despre ce este vorba

Pachetul de legi necesar pentru debursarea asistenței financiare europene trebuie votat. Uniunea Europeană vrea să ne ajute, oferindu-ne asistență în condiții favorabile, dar socialiștii dau cu piciorul. Situația este înspăimântătoare.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 12:58

VIDEO BOMBĂ! Stoianoglo către Platon: „Salut, Veaceslav” / Platon îi răspunde zâmbind: „Bună, Alexandr Dmitrivici”. Cum comentează Procuratura și avocatul lui Platon

VIDEO BOMBĂ! Stoianoglo către Platon: „Salut, Veaceslav” / Platon îi răspunde zâmbind: „Bună, Alexandr Dmitrivici”. Cum comentează Procuratura și avocatul lui Platon

Jurnalistul Dumitru Ciorici a publicat pe canalul său de telegram un clip video cu V. Platon, după ce Alexandru Stoianoglo a devenit procuror general. 

( ) Citeşte tot articolul

ROMÂNIA 28 Mai 2020, ora: 12:46

Moment istoric, de cotitură, pentru România. Istoria nu iartă proștii

Moment istoric, de cotitură, pentru România. Istoria nu iartă proștii

Economistul Iancu Guda a transmis un mesaj tranșant după ce s-a stabilit suma pe care România urmează s-o primească de la UE. 

( ) Citeşte tot articolul

Moldova 28 Mai 2020, ora: 12:45

DOVADĂ că „succesele” lui Dodon&Chicu sunt MINCIUNI SFRUNTATE / Pandemia ia aripi - Moldova vs România vs Italia

DOVADĂ că „succesele” lui Dodon&Chicu sunt MINCIUNI SFRUNTATE / Pandemia ia aripi - Moldova vs România vs Italia

Evoluția pandemiei în R. Moldova vs România vs Italia (în infografice) demonstrează că cele 2-3 luni de carantină și „măsurile” luate de guvernare n-au oprit răspândirea coronavirusului!

( ) Citeşte tot articolul

ROMÂNIA 28 Mai 2020, ora: 12:30

De când reiau zborurile companiile aeriene low-cost din România și cât costă biletele

De când reiau zborurile companiile aeriene low-cost din România și cât costă biletele

Operatorii aerieni low-cost din România reiau zborurile din iulie, iar preţurile biletelor încep de la 29 de euro. La bord, pasagerii vor primi măşti, şerveţele cu alcool şi gel dezinfectant.

( ) Citeşte tot articolul

Lumea 28 Mai 2020, ora: 12:24

Marion Cotillard a fost diagnosticată cu COVID-19

Marion Cotillard a fost diagnosticată cu COVID-19

 Actorii francezi Marion Cotillard şi Guillaume Canet au fost diagnosticaţi cu COVID-19. Cotillard a mai trecut o dată printr-o pandemie, însă pe marele ecran, în filmul „Contagion”, scrie Mediafax.

( ) Citeşte tot articolul

ROMÂNIA 28 Mai 2020, ora: 12:20

FOTO / Autostrăzile spre Moldova. Toate informațiile la zi care le-au fost prezentate primarilor din regiune

FOTO / Autostrăzile spre Moldova. Toate informațiile la zi care le-au fost prezentate primarilor din regiune

Trei mari proiecte rutiere sunt în curs de proiectare sau planificate a fi scoase la licitație pentru a lega Moldova de Transilvania și Muntenia: Autostrada „Unirii” A8, Autostrada Moldovei A7 și autostrada A13 de la Brașov la Bacău. Primarii orașelor din regiune s-au...

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 12:05

Unul din consilierii deputatului Alexandru Slusari și unul de-a socialistului Batrîncea au fost testați POZITIV cu COVID-19

Unul din consilierii deputatului Alexandru Slusari și unul de-a socialistului Batrîncea au fost testați POZITIV cu COVID-19

Încă un caz de COVID-19 a fost înregistrat în Parlament. Este vorba despre șefa aparatului vicepreședintelui Legislativului, Alexandr Slusari. Despre aceasta anunță autorul canalului de Telegam “Bazar politic”.

( ) Citeşte tot articolul

Actualitate 28 Mai 2020, ora: 10:36

Maia Sandu comentează „punga” primită de către Igor Dodon de la Vlad Plahotniuc

Maia Sandu comentează „punga” primită de către Igor Dodon de la Vlad Plahotniuc

Fostul premier Maia Sandu, lidera PAS, despre criza sanitară și criza politică din R.Moldova, în dialog cu Valentina Ursu.

( ) Citeşte tot articolul
Current tier / breakpoint: xs sm md lg xl (= visible only on this breakpoint)

.hidden-xs-down .hidden-sm-down .hidden-md-down .hidden-lg-down

.hidden-xs-up .hidden-sm-up .hidden-md-up .hidden-lg-up .hidden-xl

.hidden-xs (only) .hidden-sm (only) .hidden-md (only) .hidden-lg (only) .hidden-xl (only)